Norvegia, un pionier la nivel global în adoptarea vehiculelor electrice, intenționează să accelereze electrificarea flotelor comerciale, introducând pentru acestea așa-zise ”zone cu emisii zero”.
Anul trecut, 88,8% dintre autoturismele noi vândute în Norvegia au fost modele electrice cu baterii, iar ponderea lor în total vânzări a urcat la 95,8% de la începutul anului. Vânzările de vehicule utilitare ușoare electrice nu au urmat, însă, aceeași traiectorie, motorizările diesel continuând să fie sistemul de propulsie dominant. Cota de piață a utilitarelor electrice cu baterii a scăzut în 2024, comparativ cu anul precedent. În 2024, 27,9% dintre utilitarele noi vândute au fost electrice, în scădere de la 30,1% în 2023.
Ministerul Transporturilor din Norvegia afirmă că zonele cu emisii zero pot sprijini reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin încurajarea tranziției către vehicule electrice și pe bază de hidrogen.
„Acest lucru se aplică nu în ultimul rând transportului de mărfuri și transportului comercial, unde electrificarea nu a progresat la fel de mult ca în cazul autoturismelor”, a declarat Jon-Ivar Nygård, ministrul Transporturilor. „Este important ca acest guvern să ofere instrumente orașelor care doresc să urmeze o politică climatică ambițioasă”.
Administrația Drumurilor Publice din Norvegia pregătește o legislație care va acorda municipalităților posibilitatea de a stabili zone cu emisii zero, propunerea urmând să fie supusă consultării publice.
Oslo, Bergen și Trondheim se numără printre orașele mai mari care au insistat pentru a obține autoritatea de a implementa zone cu emisii zero.
CITEȘTE ȘI:
Fraudă de peste 5 milioane de lei în comerțul cu piese auto
Circulație închisă pe un tronson de aproape 15 km de pe Autostrada Sibiu – Pitești
Comentați?