Nokia se află în negocieri avansate cu BMW, Audi şi Mercedes privind încheierea acordului de vânzare a aplicaţiei de hărţi şi navigaţie, HERE. Conform companiei, 80% din vehiculele europene şi nord-americane, care au sisteme de navigaţie la bord, utilizează aplicaţia HERE.
Potrivit unor surse apropiate discuţiilor, acordul ar putea fi încheiat cel mai devreme săptămâna viitoare, urmând ca anunţul oficial să fie făcut până la finalul lunii iulie. În acest moment, discuţiile vizează aspectele finale şi detaliate ale drepturilor de proprietate.
Nokia intenţionează să obţină în urma tranzacţiei aproximativ 4 miliarde de dolari.
Analiştii spun că o astfel de achiziţie, în comun, este o mişcare neobişnuită pentru companiile germane, care sunt într-o continuă competiţie în ceea ce priveşte dominaţia asupra pieţei auto de lux la nivel mondial. Cu toate acestea, încheierea afacerii le-ar permite accesul la hărţi detaliate pentru vehiculele inteligente ale viitorului.
Negocierile pentru achiziţionarea aplicaţiei HERE au fost iniţiate de cei trei producători auto, dar ulterior s-au arătat interesate şi alte companii, precum Apax Partners şi Uber Technologies.
Concurenţi sistemlui de navigaţie şi hărţi al Nokia sunt Google şi TomTom.
Vânzarea va finaliza transformarea Nokia într-un furnizor de echipamente wireless, după ce a ieşit de pe piaţa de telefonie mobilă în 2014. Compania a preluat, în aprilie 2015, rivalul Alcatel-Lucent, într-o tranzacţie de 15,6 miliarde de euro (16,9 miliarde dolari), pentru a face faţă mai bine concurenţei reprezentată de Huawei Tehnologies şi Ericsson.
În timp ce hărţile digitale îşi câştigă tot mai mulţi utilizatori, „aventura” Nokia pe acest segment de piaţă nu s-a ridicat la nivelul aşteptărilor. Compania şi-a construit divizia de hărţi prin cumpărarea Navteq, pentru 8,1 miliarde dolari, în 2008, preluând ulterior şi alte companii.
Comentați?