Noile tramvaie Imperio de 36 de metri vor circula în Capitală începând cu luna august 2022, urmând să fie introduse pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41, 55, a anunțat Societatea de Transport București (STB).
Potrivit STB, vagoanele cu durata de exploatare depășită, precum cele din gama Tatra, vor fi retrase din circulație etapizat.
O delegație comună formată din reprezentanți ai municipalității, ca autoritate contractantă, și reprezentanți ai Societății de Transport București STB SA, ca beneficiari, au vizitat fabrica Astra Vagoane Călători Arad, pentru a verifica stadiul de execuție a tramvaielor conform contractului semnat în luna mai 2021.
Deși prototipul era programat să sosească în București în luna august, conform estimărilor producătorului, acesta poate fi livrat la începutul lunii iunie.
În vederea modernizării serviciului de transport public local de călători prin achiziționarea unor mijloace de transport ecologice, care să contribuie la creşterea calităţii vieţii la nivelul municipiului Bucureşti, în anul 2021 s-a semnat contractul de furnizare pentru 100 de tramvaie cu podea total coborâtă.
Noile mijloace de transport, din gama de 36 metri, au o capacitate totală de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune, precum și un loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii.
Ușile, zonele de acces și trecerile asigură accesul călătorilor cu nevoi speciale (dizabilități locomotorii și/sau mobilitate redusă) pe platforma special destinată, dar și a celorlalți călători pe toată lungimea vagonului. Tramvaiul este prevăzut cu buton de semnalizare a intenției de acționare a rampei atât la interiorul, cât și la exteriorul vagonului, precum și semnalizare la bord pentru conducătorul de vehicul. Trapa (rampa) este rabatabilă sau culisantă cu acționare manuală cu sistem de protecție împotriva plecării tramvaiului cu trapa deschisă. Trebuie remarcat faptul că Societatea de Transport București STB S.A. a făcut eforturi pentru a respecta prevederile legislaţiei în vigoare privind accesul persoanelor cu dizabilităţi în mijloacele de transport, conform prevederilor Legii 448/2006, actualizată.
De asemenea, noile tramvaie Imperio sunt dotate cu cinci uşi duble, cu sistem antistrivire, ceea ce asigură transferul ușor al călătorilor la urcare și coborâre, fără obstacole sau zone înguste în dreptul ușilor de acces.
Din punct de vedere al confortului, tramvaiele au următoarele dotări: echipament de climatizare destinat asigurării aerului condiţionat/încălzirii atât în salonul de călători, cât și la postul de conducere, salonul iluminat în tehnologie LED, sistem de informare vizuală și auditivă în tehnologie LED/LCD, afișaje de traseu exterioare și indicatoare pentru avizare stații cu LED-uri, monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor, precum și WIFI gratuit pentru călători.
În plus, tramvaiele beneficiază de sistem ticketing și sistem POS de achiziționare a cardului direct în tramvai.
Noile vehicule au un nivel de zgomot redus, sistem de recuperare a energiei la frânare, sistem de supraveghere video 24/24 și sistem de numărare a călătorilor.
Ca noutate, în aceste tramvaie călătorii au posibilitatea transportării bicicletelor printr-un sistem de prindere și fixare rabatabil, care să nu ocupe spațiul destinat celorlalți utilizatori atunci când nu este folosit.
CITEȘTE ȘI:
România are în continuare cea mai ridicată rată a mortalităţii din accidente rutiere
90% dintre liderii de companii spun că provocările geopolitice determină ajustări în investiții
Comentați?