Advertisement

siguranţă rutieră
Home Infrastructură Siguranţă rutieră România are în continuare cea mai ridicată rată a mortalităţii din accidente rutiere

România are în continuare cea mai ridicată rată a mortalităţii din accidente rutiere

Cu 93 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, România a înregistrat și anul trecut cea mai ridicată rată a mortalităţii pe șoselele din UE, a anunțat astăzi Comisia Europeană.

La nivelul UE, aproximativ 19.800 de persoane şi-au pierdut viaţa în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, o creştere cu 5% faţă de 2020, dar o scădere cu 13% faţă de nivelul de anterior pandemiei, în 2019.

În 2021, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia, cu 18 decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, în timp ce România, cu 93 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii. Media UE a fost de 44 de decese la un milion de locuitori.

În perioada 2019 – 2020, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 17%.

„În condiţiile în care nivelul traficului a revenit la normal, trebuie să ne asigurăm că nu vom reveni la cifrele de dinaintea pandemiei privind mortalitatea în accidente rutiere. La nivelul UE, vom face tot posibilul, prin finanţare, legislaţie şi activităţi de sensibilizare, să ajutăm la livrarea unui ‘sistem sigur’ pentru o infrastructură mai sigură, vehicule mai sigure, folosirea mai sigură a şoselelor şi o îngrijire mai bună post-coliziune. Dar aceasta este o responsabilitate comună a statelor membre, a industriei şi a utilizatorilor drumurilor. Fiecare deces şi rănire serioasă pe şoselele noastre poate fi evitat”, a declarat comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean.

Obiectivul UE până în 2030 este înjumătăţirea numărului persoanelor care îşi pierd viaţa în urma unui accident rutier. La nivelul UE, în ultimul deceniu s-a înregistrat un declin de 36%.

Potrivit cifrelor provizorii publicate luni de Executivul comunitar, nouă state membre (Danemarca, Germania, Irlanda, Cipru, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia şi Suedia) au înregistrat în 2021 o scădere record a numărului de accidente rutiere mortale.

Comparativ cu nivelul de dinaintea pandemiei, respectiv în 2019, numărul deceselor rutiere a scăzut cu 13% anul trecut, cel mai semnificativ declin, de peste 20% înregistrându-se în Danemarca, Belgia, Portugalia, Polonia şi Lituania. În contrast, în ultimii doi ani, Letonia, Slovenia şi Finlanda au raportat creşteri ale numărului deceselor rutiere.

Per ansamblu, 52% din decesele rutiere au avut loc pe drumurile din mediul rural, faţă de 40% în zonele urbane şi 8% pe autostrăzi. Ocupanţii maşinii (şoferi şi pasageri) au reprezentat 43% din totalul deceselor rutiere, în timp ce procentul a fost de 20% la pietoni, 18% la utilizatorii de motociclete şi mopede şi 10% la biciclişti.

În zonele urbane, situaţia este diferită, pietonii (37%) reprezentând cel mai mare procent al victimelor. Utilizatorii de motociclete şi mopede şi bicicliştii au reprezentat 18% şi, respectiv, 14% din totalul deceselor rutiere, astfel încât aproape 70% dintre decesele din zonele urbane sunt reprezentate de utilizatorii vulnerabili ai drumurilor.

Cei mai mulţi morţi pe şosele sunt bărbaţi (trei din patru – 77%), iar vârstnicii reprezintă mai mult de un sfert (28%) din totalul deceselor rutiere. În timp ce 12% din cei ucişi pe drumurile din UE au între 18 şi 24 de ani, această categorie de vârstă reprezintă doar 7% din populaţia UE. Prin urmare, statistica arată că tinerii sunt cel mai probabil să fie implicaţi în accidente rutiere fatale.

Numărul de decese la 1 milion de locuitori – Date preliminare pentru 2021 

Rata la 1 milion de locuitori Variația în 2021 în raport cu:
2019 2020 2021 2020 2019 Media 2017-2019
UE-27 51 42 44 5.00% -13% -15%
Belgia 56 43 43 0% -23% -19%
Bulgaria 90 67 81 21% -11% -12%
Cehia 58 48 50 3% -14% -14%
Danemarca 34 28 23 -17% -32% -26%
Germania 37 33 31 -6% -16% -19%
Estonia 39 44 41 -7% 6% -1%
Irlanda 29 29 27 -6% -2% -5%
Grecia 64 54 57 5% -12% -14%
Spanua 37 29 32 10% -14% -16%
Franța 50 39 45 16% -9% -11%
Croația 73 58 72 23% -2% -7%
Italia 53 40 48 19% -10% -14%
Cipru 59 54 49 -8% -15% -14%
Letonia 69 73 78 6% 11% 6%
Lituania 67 63 52 -17% -22% -20%
Luxemburg 36 42 38 -8% 9% -13%
Ungaria 62 47 56 18% -10% -12%
Malta 32 21 17 -18% -44% -49%
Olanda 34 30 28 -4% -16% -14%
Austria 47 39 40 4% -14% -13%
Polonia 77 66 59 -10% -23% -22%
Portugalia 67 52 50 -3% -24% -22%
România 96 85 93 8% -4% -6%
Slovenia 49 38 54 43% 12% 15%
Slovacia 50 45 47 5% -4% -4%
Finlanda 38 40 40 0% 6% -3%
Suedia 22 20 18 -6% -13% -28%
Elveția 22 26 23 -12% 7% -8%
Norvegia 20 17 16 -5% -19% -18%
Islanda 17 22 24 13% 50% -33%

 

 

CITEȘTE ȘI:

90% dintre liderii de companii spun că provocările geopolitice determină ajustări în investiții

Gothaer Asigurări Reasigurări devine Allianz-Țiriac Unit Asigurări

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MAE
Siguranţă rutieră

MAE: Recomandări privind trecerea frontierelor bulgare pentru perioada 20 iulie – 15 septembrie

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează cetăţenii români care intenţionează să călătorească în...

Autostrada A3
Siguranţă rutieră

Trafic închis pe Autostrada A3, în perioada 18-19 iulie. Rutele alternative

Centrul INFOTRAFIC din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române informează că în...

antidrog
JuridicSiguranţă rutieră

Guvernul modifică Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa rutieră. Testele antidrog și returnarea permiselor

În ședința de joi, Guvernul va modifica Ordonanţa de urgenţă privind siguranţa...

giurgiu-ruse
Siguranţă rutieră

Miercuri încep lucrările de reparație pe Podul Giurgiu – Ruse. Durata estimată, 730 de zile

Lucrările de reparație pe tronsonul bulgar al Podului Giurgiu – Ruse încep...