Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a publicat noile tarife de referință pentru polițele auto obligatorii (RCA).
Tarifele de referință au fost estimate pentru fiecare segment de tarif, aferent următoarelor categorii de vehicule:
1. Vehicule destinate transportului de călători, SUV-uri și autovehicule mixte cu o masă autorizată maximă de sub 3,5 tone și maxim 9 locuri;
2. Autovehicule destinate transportului de călători cu peste 9 locuri;
3. Motociclete, mopede, motociclete electrice hibride și ATV-uri, cu sau fără ataș;
4. Tractoare rutiere;
5. Autovehicule pentru transportul bunurilor;
6. Remorci și semi-remorci;
7. Alte vehicule, precum vehicule cu scop special, utilaje, vehicule electrice etc.
Pornind de la aceste categoriile de vehicule, noile tarife de referință pentru RCA au fost construite ținând cont de următoarele caracteristici referitoare la:
– Persoana asigurată: tipul asiguratului (persoană fizică sau persoană juridică), vârsta asiguratului (pentru persoane fizice);
– Caracteristicile vehiculului: capacitatea motorului (cmc), tipul motorului (termic/ electric), numărul de locuri pe scaune, puterea motorului (CP), masa maximă admisă (Kg).
Perioada de referință pentru datele istorice utilizate atât în cadrul analizelor statistice cât și în determinarea primei de risc de bază, a factorilor de încărcare și a tarifului de referință (sau prima brută de referință) este reprezentată de ultimii 5 ani de eveniment anteriori datei de referință, în speță perioada 1 iulie 2017 – 30 iunie 2022.
Potrivit ASF, tarifele de referință estimate pentru fiecare segment de tarif sunt, în general, ”într-un
interval rezonabil față de cele publicate anterior, iar acolo unde sunt diferențe, acestea sunt justificate de evoluția expunerii la risc și/sau de evoluția daunalității și/sau a factorilor de încărcare”.
În tabelele de mai jos sunt prezentate valorile factorilor de încărcare și tarifele de referință, pentru fiecare segment de tarif:
CITEȘTE ȘI:
Cine a vândut la nivel mondial cele mai multe vehicule electrice în 2022. Top 10 constructori
Cât de pregătită este România pentru obligația reducerii emisiilor de CO2 în transportul rutier
Comentați?