Optimizarea administrării flotelor prin pachetele şi soluţiile PFG

Interviu cu Radu Manea, Director Divizie Fleet Management Porsche Finance Group - PFG
radu-manea-floteauto

Ce pachete noi de servicii a lansat, în acest an, Porsche Finance Group – PFG?

A fost un an foarte dinamic, în care ne-am diversificat mult oferta de servicii, într-un mod inovator pe piaţa din România.

În primul rând am lansat sharetoo, prima soluţie de corporate car sharing din România, sub brandul internaţional al grupului. Serviciul de car sharing permite companiilor să optimizeze gestionarea flotelor şi să reducă semnificativ costurile legate de acestea pe termen lung. Este o soluţie atractivă şi eficientă de mobilitate, pentru că prezintă avantaje inclusiv pentru angajaţi, nu doar pentru companie. Aceştia pot utiliza maşinile din flotă nu doar pentru deplasările de serviciu, ci şi în regim privat, pentru mai mult confort şi timp economisit.

Procesul este foarte simplu: utilizatorii dispun de o aplicaţie în care îşi rezervă maşina, pe care o deschid cu ajutorul telefonului, fără cheie. Am fost încurajaţi de feedback-ul pozitiv din etapa-pilot, în care mai mult de 600 de persoane au avut acces la serviciu.

Flexibilitatea este punctul central al serviciului, întrucât companiile îşi pot configura flota auto în funcţie de propriile nevoi: le stau la dispoziţie toate brandurile auto ale grupului Volkswagen comercializate de Porsche România, pot stabili perioada de utilizare dorită şi beneficiază de o alocare transparentă a costurilor.

În primă fază, sunt disponibile două tipuri de produse: primul se adresează companiilor cu nevoi sporite de mobilitate, care doresc să utilizeze o flotă adaptată nevoilor lor individuale şi să ofere, totodată, un beneficiu suplimentar angajaţilor. Cel de-al doilea este adresat reţelei naţionale de distribuitori autorizaţi ai mărcilor comercializate de Porsche România, alături de care Porsche Finance Group doreşte să obţină acoperire naţională pentru sharetoo. Flota sharetoo este integral configurabilă pe nevoile individuale ale fiecărui client, iar toate maşinile sunt echipate cu tehnologie car sharing de ultimă generaţie, furnizată de liderul mondial în domeniu.

Tot anul acesta am lansat şi prima platformă online din România prin intermediul căreia am oferit pachete complete de mobilitate online: maşină, accesorii, finanţare şi asigurare.

Prin Porsche Bank Shop, clienţii persoane fizice care ştiu ce maşină vor să achiziţioneze şi îşi doresc să economisească timp şi efort în cadrul procesului de achiziţie pot alege dintre trei mărci de autovehicule aparţinând grupului Porsche. Proiectul a avut succes în faza pilot şi intenţionăm să îl dezvoltăm în viitor.

Nu în ultimul rând, am adus serviciile de mobilitate în zona retail, oferind clienţilor persoane fizice pachete de întreţinere adaptate nevoilor lor. Astfel, chiar şi pentru o singură maşină, clienţii noştri pot opta acum pentru un pachet de întreţinere care să îi scape de griji şi, ce este poate şi mai important, pot asocia aceste pachete oricărui produs de finanţare oferit de noi – leasing financiar, operaţional sau credit.

Care sunt cele mai importante beneficii aduse de aceste pachete de service şi întreţinere, în special în ceea ce priveşte TCO?

În primul rând, un pachet de întreţinere a maşinii asigură o planificare mult mai bună a costurilor şi optimizarea lor, printr-o rata lunară care acoperă costurile inerente întreţinerii maşinii pe parcursul anului, pe întreaga perioadă a contractului de finanţare. Astfel, bugetul alocat întreţinerii maşinii este controlat şi nu apar fluctuaţii sau costuri neaşteptate.

Am creat pentru clienţii noştri trei pachete diferite de mobilitate. Prin pachetul Service sunt acoperite serviciile de întreţinere conform caietului de service: inspecţia de service, schimbul de ulei şi filtre şi inspecţiile tehnice periodice. Pentru cei care merg mai mult cu maşina, soluţia topService include şi unele piese de uzură. Pachetul destinat clienţilor de flotă, Mentenanţa PRO cuprinde orice operaţiuni care rezultă din uzura normală a maşinii.

Care este tipologia clienţilor care optează pentru aceste pachete de servicii?

Sunt în general fie companii cu flote mici, fie persoane fizice care, poate, până de curând considerau că pachetele de întreţinere, asociate cu anumite servicii suplimentare, cum ar fi managementul anvelopelor sau combustibilului, sunt ofertate exclusiv clienţilor cu flote mari de maşini. Sunt persoane pentru care timpul şi resursele de timp şi financiare câştigate prin contractarea unui astfel de pachet sunt foarte importante.

Ce mesaj aveţi, în general, pentru companiile care încă ezită să-şi externalizeze administrarea flotei?

Gestionarea unei flote înseamnă mai multă responsabilitate pentru un manager sau antreprenor, precum şi costuri şi resurse suplimentare pe care compania trebuie să le aibă în vedere. Managerii trebuie să fie conştienţi de faptul că, odată ce lasă partea de administrare a parcului auto în seama unor firme specializate, aceştia se pot concentra pe business şi pe activitatea lor. În ultimul timp, tot mai multe companii preferă îşi externalizeze administrarea flotei şi să colaboreze cu un partener de încredere, căruia să îi lase întreaga responsabilitate de a se ocupa de flota auto. În acest fel, este eficientizată întreaga activitate de administrare şi nu există costuri suplimentare.

Ce avantaje au companiile care aleg produsul de leasing operaţional full service de la Posche Mobility?

Unul dintre marile avantaje este faptul că, la finalul contractului de leasing operaţional, compania de leasing se ocupă de reînnoirea flotei şi de revalorizarea maşinilor uzate. Un alt beneficiu apreciat de către clienţii noştri este acela că se elimină riscul apariţiei unor costuri mărite pe parcursul contractului. Practic, chiria lunară fixă îi fereşte pe clienţii noştri de costuri mărite. Astfel, cu ajutorul finanţării prin leasing operaţional, clienţii îşi pot creşte productivitatea afacerii şi îşi pot reduce atât riscurile, cât şi costurile de operare şi control. Oferim întreaga paletă de servicii de management de flote şi. mai mult decât atât, putem asocia aceste servicii cu orice produs de finanţare din oferta PFG, nu doar cu leasingul operaţional. Portofoliul nostru de clienţi de management de flotă numără şi clienţi cu finanţare în leasing financiar, credit sau chiar fără finanţare.

Cum caracterizaţi anul 2017 din punctul de vedere al rezultatelor Porsche Mobility? 

Anul 2017 a fost un an bun din punct de vedere al rezultatelor, stabil şi plin de proiecte implementate cu succes. Ne-am îndeplinit obiectivele şi  privim optimist înainte.

 

 

(Articol publicat în revista Flote Auto, decembrie 2017 – ianuarie 2018) 

 

 

Adaugati comentariu