„Undă verde” pentru testarea emisiilor generate de autoturisme

Consiliul European a dat undă verde adoptării celui de al doilea pachet de norme privind testarea emisiilor generate în condiţii reale de conducere (RDE).



poluare-floteauto

Acesta stabileşte norme suplimentare pentru măsurarea cu mai multă precizie a emisiilor de
gaze poluante provenite de la autoturisme şi alte vehicule uşoare. Pachetul stabileşte limitele
de emisii care nu trebuie depăşite pentru testele RDE şi data de la care aceste teste se vor
aplica noilor modele şi noilor autoturisme.

Dat fiind că Parlamentul European nu s-a opus, Comisia Europeană poate adopta acum cel
de al doilea pachet.

Este deja bine cunoscut faptul că emisiile de oxizi de azot (NOx) ale vehiculelor diesel, pe
care reglementările CE le-au diminuat de la 500 mg/km în anul 2000 la 80 mg/km în 2014
pentru standardul Euro 6, sunt măsurate în laborator, nu în trafic. Date fiind condiţiile
optime de funcţionare ale maşinilor, testele de laborator nu reflectă cu precizie cantitatea de
poluanţi emisă în atmosferă în conditii reale de conducere, aceasta fiind, pentru maşinile
diesel, de 4-5 ori (400%) mai mare comparativ cu limitele oficiale.

Pentru a elimina aceste discrepanţe, Bruxelles-ul a constituit o Comisie tehnică a vehiculelor
motorizate, care, în mai 2015, a adoptat o nouă procedură RDE. După izbucnirea
scandalului Volkswagen, grupul de experţi a stabilit, în octombrie 2015, cerinţele cantitative
pentru a limita emisiile produse de autoturisme şi de vehicule comerciale uşoare.

Astfel, într-o prima etapă, constructorii de maşini vor trebui să limiteze discrepanţa la un
“factor de conformitate” de maximum 2,1, depăşirea admisă fiind deci de 110%. Cu alte
cuvinte, emisiile pot ajunge la 168 mg NOx/km. (dublu decât în prezent) până în septembrie
2017 pentru noile modele şi până în septembrie 2019 pentru toate noile vehicule.

În a doua etapă, discrepanţa ar trebui să fie redusă la un factor de 1,5, depăţirea admisă fiind
de 50%. Altfel spus, emisiile pot ajunge până la 120 mg NOx/km (cu 50% mai mari decât în
prezent). Valorile se aplică până în ianuarie 2020 pentru toate noile modele şi până în ianuarie
2021 pentru toate maşinile noi.

După îndelungi dezbateri şi negocieri, Parlamentul European (PE) a aprobat această propunere a
Comisiei Europene la începutul lunii februarie 2016.

Practic, PE a permis Bruxelles-ului sa majoreze temporar limitele pentru emisiile de oxizi de azot produse de motoarele diesel, o masura care le da constructorilor auto posibilitatea sa polueze, în urmatorii ani, de doua ori mai mult decat le îngaduie limitele din prezent.

Alte două pachete ar trebui să completeze cadrul juridic pentru testarea emisiilor generate în
condiţii reale de conducere.

 

 

Adaugati comentariu