Noi licitaţii pentru drumul de mare viteză care va traversa Moldova, de la nord la sud

Licitaţiile pentru realizarea documentaţiilor tehnice destinate drumurilor expres Paşcani - Suceava şi Suceava - Siret au fost câştigate de asocierea de Search Corporation - Egis International - Egis România, a anunţat CNAIR. Cele două şosele de mare viteză din Moldova vor conecta viitoarea Autostrada A7 Ploieşti - Paşcani de graniţa cu Ucraina.
Moldova

Pentru Studiul de Fezabilitate şi Proiectul Tehnic de executie destinat drumului expres Pascani – Suceava (61 km), valoarea contractului este de 11,7 milioane de lei fara TVA, iar pentru drumul expres Suceava – Siret (41 km), de 10,1 milioane de lei fara TVA.

Potrivit CNAIR, durata ambelor contracte este de 24 luni, din care 14 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, 6 luni pentru Proiectul Tehnic de Executie şi 4 luni pentru servicii de asistentă tehnică în pregătirea procedurilor de achiziţie a contractelor de lucrări şi în obţinerea finanţării europene.

Potrivit CNAIR, semnarea contractelor de achiziţie publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv după soluţionarea tuturor contestaţiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

La începutul lunii octombrie 2019, CNAIR a depus cererea de finanţare europeană nerambursabilă pentru realizarea celor doua documentaţii tehnice.

Drumurile expres Pascani – Suceava si Suceava – Siret vor completa, pe directia nord-sud, traseul Coridorului IX Pan European pe teritoriul Romaniei si vor conecta viitoarea Autostrada Moldova A7 de graniţa cu Ucraina.

Autostrada A7, în lungime de 329 km, este compusă din două şosele de mare viteză: Muntenia Expres (Ploieşti-Buzău) şi Drumul Siretului (Buzău-Râmnicu Sărat-Focşani-Mărăşeşti-Adjud-Bacău-Roman-Paşcani). Pentru realizarea sa, Drumul Siretului a fost împărţit, la rândul sau, în trei tronsoane: Buzău – Focşani, Focşani – Bacău şi Bacău – Paşcani.

Societatea Consitrans va realiza Studiile de Fezabilitate, Proiectele Tehnice şi documentaţia de licitaţie pentru execuţia lucrărilor pentru primele 3 sectoare din A7: Ploieşti – Buzău, Buzău – Focşani şi Focşani – Bacău. Pentru cel de-al patrulea tronson, Bacău – Paşcani, documentaţia va fi realizată de spaniolii de la Ingenieria Especializada.

Teoretic, Autostrada A7, cele două drumuri expres pe traseul Paşcani-Suceava-Siret şi tronsonul Bucureşti–Ploieşti (parte din Autostrada A3) vor reprezenta ruta Coridorul IX Pan European pe teritoriul românesc.

 

CITEȘTE ȘI:

Flotă de 40 de utilitare pentru Rezervele de Stat. Cine le furnizează

Noi măsuri de fluidizare a traficului de mărfuri prin birourile vamale

Cum a fost modificat programul IMM Invest

 

 

Adaugati comentariu