Guvernul a aprobat, joi, două hotărâri care vizează expropierile necesare realizării Autostrăzii Focşani – Bacău, în valoare totală de peste 12 milioane de lei și reaprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru Drumul Expres Arad – Oradea.
Astfel, la propunerea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), Guvernul a adoptat o hotărâre care vizează declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul suplimentar, precum şi a imobilelor aflate în proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, care sunt situate pe coridorul de expropriere al Autostrăzii Focşani – Bacău.
”Dispoziţiile actului normativ stabilesc inclusiv lista imobilelor care vor fi expropriate, aflate pe raza localităţilor Boloteşti, Garoafa, Moviliţa, Mărăşeşti, Panciu, Ţifeşti, Vânători, Pufeşti, din judeţul Vrancea şi Orbeni, Parava, Sascut, Valea Seaca, Adjud, Păuneşti, Rugineşti, Cleja, Faraoani, Nicolae Bălcescu şi Răcăciuni, din judeţul Bacău. Totodată au fost stabilite şi sumele individuale aferente despăgubirilor, cuantumul total al acestora fiind în valoare de peste 12 milioane lei, pentru 1.227 de imobile cu o suprafaţă totală de 4.102.679 mp”, arată MTI.
Suma se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2023, nr. 368/2022, la capitolul 84.01 ”Transporturi”, subcapitolul 03 Transport rutier, titlul 61 “Proiecte cu finanţare din sumele aferente componentei de împrumut a PNRR”, articolul 61.06 ”Transferuri din bugetul de stat către întreprinderi publice şi institute naţionale de cercetare-dezvoltare pentru susţinerea proiectelor aferente PNRR”.
De asemenea, Executivul a aprobat şi hotărârea promovată de MTI cu privire la reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Drum Expres Arad-Oradea, judeţele Arad şi Bihor.
”Necesitatea aprobării actului normativ a intervenit ca urmare a documentaţiei elaborate de către asocierea U.A.T. Arad, U.A.T. Oradea, Consiliul Judeţean Arad şi Consiliul Judeţean Bihor. Acest document stabileşte necesitatea revizuirii/actualizării/completării Studiului de fezabilitate iniţial, în baza căruia au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici prin Hotărârea Guvernului nr. 696/2008 în scopul adaptării proiectului la normele, normativele şi legislaţia în vigoare, la situaţia identificată în prezent pe teren, la necesitatea traficului actual şi de perspectivă şi pentru conectare prin punctul de frontieră cu infrastructura rutieră din Ungaria, în zona municipiului Salonta”, afirmă reprezentanţii ministerului.
Astfel, au fost aprobate o lungime a traseului de 120,470 kilometri şi o lăţime a platformei de 21,5 metri.
Finanţarea obiectivului de investiţii în valoare de peste 11 miliarde lei (inclusiv TVA) se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
CITEȘTE ȘI:
Comentați?