Nissan ProPilot – iată cum funcționează

Aviz flotelor autonome: Nissan Propilot va fi lansat în acest an. Iată ce poate face sistemul de rulare semiautonomă al japonezilor, în detaliu. 



Nissan ProPilot

Luând exempulu Autopilotului de la Tesla, Nissan va lansa spre sfârșitul anului primul său sistem de rulare semiautonomă. El va purta numele de ProPilot și va fi capabil să conducă autovehiculul pe o singură bandă, fără intervenția șoferului. Odată activată funcția ProPilot, mașina se va deplasa pe mijlocul benzii, menținând constantă distanța până la vehiculul din față, până la viteza de 100 km/h. Viteza va putea fi setată de către șofer, folosind sistemul cruise control.

Dacă vehiculul din față frânează, ProPilot va frâna, eventual până la oprire, și mașina pe care este instalat. Aceasta va rămâne în repaus indiferent dacă șoferul ține sau nu apăsată pedala de frână. Pentru a o repune în mișcare, șoferul trebuie fie să accelereze, fie să repornească sistemul ProPilot.

Nissan consideră că acest gen de rulare semiautonomă va lua de pe umerii șoferului o bună parte din stresul și monotonia rulării pe autostradă. În plus, dacă nu înțelegeți cum 100 km/h înseamnă viteză de autostradă, aflați că aceasta este viteza maximă legală în Japonia, deci odată cu prezentarea ulterioară din Europa, mă aștept ca limita superioară să crească.

Adaugati comentariu