Nikola One, capul tractor electric care se presupune că va revoluționa transportul de mărfuri, și-a dat în vileag sistemul de propulsie. Numai că el nu arată așa cum ne așteptam cu toții.
Din comunicatul pe care Nikola l-a publicat inițial, se presupunea că propulsorul va fi format dintr-un motor termic alimentat cu gaz natural, care va genera electricitate. Aceasta ar urma să alimenteze motorul electric, care va pune în mișcare camionul.
Acum însă, cu doar trei luni înaintea prezentării oficiale a prototipului, americanii se răzgândesc și anunță, cel puțin pentru piața nord-americană, un sistem de propulsie cu celule de hidrogen. Conform companiei, această informație a fost păstrată departe de presă ”până la finalizarea demersurilor cu furnizorii de piese”. Totuși, varianta cu gaz natural va fi produsă în țările unde stațiile de alimentare cu hidrogen sunt rare.
În concluzie, vom avea două variante ale aceluiași camion: ambele vor avea motor electric, iar bateriile vor fi alimentate cu electricitatea provenită fie de la hidrogen, fie de la gaz natural. Firește, indiferent de versiune, va exista și posibilitatea încărcării direct de la priză. Autonomia, indiferent de variantă, va fi de 1.200 mile (aproape 2.000 km).
Potrivit ministrului francez al Tranziției ecologice, Agnès Pannier-Runacher, vehiculele electrice reprezintă o...
•Flote Auto5 noiembrie 2024Pe măsură ce frigul iernii revine, șoferii de vehicule electrice se confruntă...
•Flote Auto25 octombrie 2024Alegerea unei stații de încărcare pentru vehicule electrice este o decizie importantă...
•Ada Ștefan25 octombrie 2024Tranziţia globală la vehiculele electrice va avea un amplu impact asupra investiţiilor,...
•Flote Auto22 octombrie 2024
Comentați?