Nikola One, capul tractor electric care se presupune că va revoluționa transportul de mărfuri, și-a dat în vileag sistemul de propulsie. Numai că el nu arată așa cum ne așteptam cu toții.
Din comunicatul pe care Nikola l-a publicat inițial, se presupunea că propulsorul va fi format dintr-un motor termic alimentat cu gaz natural, care va genera electricitate. Aceasta ar urma să alimenteze motorul electric, care va pune în mișcare camionul.
Acum însă, cu doar trei luni înaintea prezentării oficiale a prototipului, americanii se răzgândesc și anunță, cel puțin pentru piața nord-americană, un sistem de propulsie cu celule de hidrogen. Conform companiei, această informație a fost păstrată departe de presă ”până la finalizarea demersurilor cu furnizorii de piese”. Totuși, varianta cu gaz natural va fi produsă în țările unde stațiile de alimentare cu hidrogen sunt rare.
În concluzie, vom avea două variante ale aceluiași camion: ambele vor avea motor electric, iar bateriile vor fi alimentate cu electricitatea provenită fie de la hidrogen, fie de la gaz natural. Firește, indiferent de versiune, va exista și posibilitatea încărcării direct de la priză. Autonomia, indiferent de variantă, va fi de 1.200 mile (aproape 2.000 km).
Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...
•Doiniţa Stanciu24 iulie 2024După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...
•Ada Ștefan22 iulie 2024Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...
•Flote Auto22 iulie 2024Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...
•Ada Ștefan19 iulie 2024
Comentați?