Advertisement

DN 7 Bâldana - Titu
Home Infrastructură Modernizarea şoselelor Bâldana-Titu şi Bâldana-Târgovişte-Sinaia rămâne blocată

Modernizarea şoselelor Bâldana-Titu şi Bâldana-Târgovişte-Sinaia rămâne blocată

Drumurile naţionale DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia şi DN 7 Bâldana – Titu sunt două dintre cele mai importante şosele care tranzitează jud. Dâmboviţa, dar care astăzi nu mai fac faţă traficului de persoane şi mărfuri aflat într-o continuă creştere. Teoretic, au intrat într-un program de modernizare. Practic, nu s-a întâmplat nimic. Licitaţia pentru DN 71 a fost suspendată, iar cea pentru DN 7, anulată. Pe cea din urmă, Renault o aşteaptă de 13 ani.

DN 71 şi cele 350 de întrebări pentru CNAIR

În februarie 2019, CNAIR lansa licitaţia pentru realizarea lucrărilor de reabilitare pe DN 71 Bâldana – Târgovişte – Sinaia.

Potrivit anunţului publicat pe platforma de achiziţii publice SICAP, şoseaua este împărţită în două sectoare. Pe sectorul 1, Bâldana – Tîrgovişte (44 km), drumul va fi lărgit la 4 benzi de circulaţie, iar pe sectorul 2, Târgovişte – Sinaia (58,86 km), va rămâne la 2 benzi.

Valoarea totală estimată a contractului era de 1,6 miliarde de lei (fără TVA).

Pentru sectorul 1, traseul se desprinde din DN 7 la km. 30,81 din localitatea Bâldana, traversează oraşul Răcari şi localităţile Ghergani, Balteni, Conţeşti, Crângaşi, Cuza – Vodă, Mircea – Vodă, Ilfoveni, Brăteşti şi Ulmi şi continuă până la intrarea în municipiului Târgovişte, având caracteristicile unui drum de şes. Valoarea lucrărilor pe acest lot este de 670,35 milioane de lei (fără TVA).

Pentru sectorul 2, traseul începe de la ieşirea de nord a municipiului Târgovişte, traverseaza oraşele Pucioasa, Fieni, Sinaia şi comunele Aninoasa, Doiceşti, Motăieni, Pietroşiţa şi Moroieni şi se termină la intersecţia cu DN 1 în Sinaia. Valoarea lucrărilor pe acest lot este de 896,7 milioane de lei (fără TVA).

Durata contractului, finanţat din fonduri europene, ar fi trebuit să fie de 96 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garanţie.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost data de 9 aprilie 2019, iar CNAIR estima că finanţarea necesară semnării contractului ar fi putut fi obţinută în semestru II al anului.

Cum Caietul de sarcini a avut mari lacune, ofertanţii au adresat CNAIR nu mai puţin de 350 de întrebări, astfel că, până la redactarea răspunsului corect, licitaţia a fost suspendată.

„Se elaborează răspunsul consolidat la cele aproximativ 350 de solicitări de clarificare adresate de operatorii economici. Ulterior obţinerii avizului necondiţionat din partea ANAP cu privire la aceste răspunsuri, va putea fi ridicat suspendarea procedurii şi acordarea unui nou termen limită de depunere a ofertelor”, a explicat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

DN 7 şi cei 13 ani de aşteptare pentru Renault

În cazul DN 7 Bâldana-Titu (22 km), situaţia este şi mai rea. Nu numai că modernizarea nu a început, dar nici licitaţie pentru realizarea lucrărilor nu a fost încă (re)organizată.

Povestea aici a început în 2007, când Guvernul de atunci încheia cu Renault un memorandum pentru îmbunătăţirea condiţiilor de acces pe DN 7 pentru investiţia din zona Titu – Boteni.

Au trebuit, însă, să treacă 10 ani, pentru ca autorităţile din Bucureşti să-şi amintească de promisiune. Astfel, în 2017, CNAIR a organizat licitaţia pentru lărgirea la 4 benzi a şoselei, între localităţile Bâldana şi Titu (km 30+950 – 52+350). Au fost primite şapte oferte, durata contractului fiind de 84 de luni, din care 4 luni proiectare, 20 luni execuţie şi minim 60 luni perioada de garanţie.

Între timp, CNAIR a depus şi cerere pentru obţinerea de fonduri nerambursabile, valoarea totală a proiectului fiind de 299 milioane de lei. Lucrurile păreau că merg bine, însă, câştigătorul licitaţiei – Porr Construct – nu a mai putut susţine investiţia. Oferta sa din 2017 nu prevăzuse apariţia, doi ani mai târziu, a OUG 114, care crescut salariul minim pe ramura de construcţii la 3.000 de lei/lună.

„Procedura a fost anulată, deoarece ofertantul declarat câştigător nu şi-a mai prelungit valabilitatea ofertei şi a garanţiei de participare”, a precizat ministrul Transporturilor.

CNAIR promite că o nouă licitaţie va fi lansată în curând.

 

CITEŞTE ŞI:

Rabla şi Rabla Plus 2020, aproape de start

Cum au fost traficate zeci de maşini de lux second hand din import

Proiecte pentru drumurile care vor lega Autostrada Moldova A7 de graniţa cu Ucraina

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...