Modalitatea de despăgubire, cel mai reclamat aspect pe segmentul asigurărilor RCA

Peste 8.000 de persoane fizice şi juridice au reclamat la ASF, în perioada aprilie - iunie 2020, modul în care societăţile de asigurări au gestionat dosarele de daună deschise în baza contractelor RCA, în special modalitatea de despăgubire. Alte 221 de petiţii s-au referit la segmentul asigurărilor CASCO.
Allianz-Ţiriac

Datele publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) arată că pe segmentul asigurărilor auto există nu mai puţin de 13 aspecte care au făcut obiectul petiţiilor si informărilor de neconformitate transmise de persoanele fizice şi juridice nemulţumite de modalitatea de rezolvare a dosarelor de daună.

Cele mai multe aspecte neconforme sesizate s-au referit la:

  • depăşirea termenului legal de plata a despăgubirilor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
  • neinformarea în termenul legal a persoanei păgubite cu privire la valoarea maximă de despăgubire;
  • depaşirea termenului legal pentru efectuarea constatărilor / reconstatărilor;
  • neînregistrarea de către asigurători a tuturor documentelor aferente dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA;
  • netransmiterea în termen a notificarii de respingere a despăgubirii;
  • netransmiterea în termen a ofertei de despăgubire;
  • nerespectarea termenului de întocmire a procesului-verbal de constatare şi/sau suplimentar de constatare;
  • stabilirea valorii de piaţă de către asiguratori, în cazul daunelor totale, fără a se ţine seama de toate dotările vehiculelor în cauză;
  • justificarea insuficientă a soluţiilor adoptate de către asigurători şi comunicate ASF pentru soluţionarea petiţiilor;
  • neplata penalităţilor de întârziere odată cu plata despăgubirii;
  • oferta de despăgubire transmisă persoanelor prejudiciate nu este întocmită conform dispoziţiilor legale.

Totodată, au mai fost reclamate şi:

  • neacordarea de către asigurator a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului ora-manopera înscris în documentele de reparaţie de unitatea reparatoare auto;
  • neacordarea de către asigurător a cuantumului despăgubirii solicitate de către persoana prejudiciată, prin neacceptarea tarifului de închiriere înscris în documentele justificative emise
    de entitatea autorizata.

Ce fel de reclamații au primit asigurătorii

Datele ASF arată că în privinţa nerespectării termenului de plată a despăgubirii, un număr de 1.409 petiţii s-au referit la societatea Euroins, iar 979 de petiţii, la City Insurance. Asirom a primit 9 reclamaţii, Omniasig şi Generali, câte 2, iar Allianz Ţiriac, Grawe şi Groupama, câte una. Restul asigurătorilor nu au primit astfel de sesizări.

Pentru nerespectarea termenului de întocmire a procesului verbal suplimentar de constatare, doar Euroins a fost reclamată de 86 de ori, iar pentru netransmiterea în termen a ofertei de despăgubire, de 92 de ori. Pe această speţă, au mai fost reclamate Asirom, City Insurance şi Omniasig, câte 1 petiţie.

Pentru nerespectarea termenului de întocmire a procesului verbal de constatare, pentru Euroins au fost primite 55 de reclamatii, City Insurance – 14 si Grawe – 3.

Pentru nerespectarea termenului de comunicare a valorii maxime de despăgubire, Euroins a fost reclamată de 16 ori, iar Asirom, o singură dată.

La nivelul pieţei de asigurari, la ASF s-au primit, în trimestrul II, 4.834 de petiţii pentru Euroins şi 2.980 de petiţii pentru City Insurance. La mare distanţă urmează Omniasig (220 de petiţii), Allianz-Ţiriac (79), Asirom (77), Groupama (71), Watford ICE (61), Grawe (49), Generali (27) şi Uniqa (24).

 

CITEȘTE ȘI:

Cum vrea Parlamentul European să reducă emisiile de NOx

Noile autospeciale de supraveghere ale Poliţiei de Frontieră detectează ținta de la 7 km

Bridgestone închide fabrica din Franța. Guvernul francez „a luat foc”

 

 

Adaugati comentariu