Mobilitatea păşeşte într-o eră mai sustenabilă şi mai eficientă. Maturitatea tehnologiilor de stocare a energiei, răspândirea tot mai mare a surselor de energie regenerabilă şi a reţelelelor inteligente de distribuţie, alături de provocările lansate de schimbările climatice, transformă maşina electrică în emblema mobilităţii noului mileniu.
Enel, cu abordarea sa „Open Power“, în care inovaţia şi sustenabilitatea sunt elementele-cheie care stau la baza grupului şi a strategiei sale de business, joacă un rol fundamental în zona de e-mobility.
Din acest motiv, Enel este prezent la summit-ul G7 din Taormina cu două iniţiative în zona de mobilitate electrică: prima iniţiativă constă în instalarea în centrul istoric al oraşului sicilian a 15 staţii de reîncărcare destinate maşinilor electrice de mici dimensiuni.
Mai mult, în piaţa „9 Aprile” din Taormina, Enel prezintă tehnologia vehicle-to-grid (V2G), care permite maşinilor electrice să distribuie energia pe care nu o folosesc în reţea. Vizitatorii şi participanţii summitului au oportunitatea de a asista la demonstraţia de aprindere a unui perete LED prin distribuirea înapoi în reţea a energiei stocate şi neutilizate de Nissan Leaf, automobilul electric conectat la coloana V2G a Enel.
Datorită sistemului de încărcare V2G, maşinile electrice pot juca un rol foarte important în sistemul electric. Nu numai că sunt încărcate cu energia necesară pentru a se deplasa, dar devin, în aceeaşi măsură, sisteme de stocare conectate la reţea. Atunci când sunt parcate, maşinile pot echilibra reţeaua, returnând energia neutilizată, unde şi când este nevoie.
Tehnologia V2G contribuie, aşadar, la dezvoltarea mobilităţii electrice şi a fluxurilor neprogramate de energie , cum este spre exemplu, energia produsă din surse regenerabile, pentru care acum există o soluţie în ceea ce priveşte stocarea şi utilizarea ei. Tehnologia este benefică pentru sistemul electric, mediul înconjurător şi posesorii de maşini, care îşi pun vehiculul în folosul reţelei. Pentru prima dată în lume, Enel şi Nissan testează operaţionalitatea sistemului V2G cu ajutorul celor peste 80 de staţii de reîncărcare din Italia, Danemarca, Marea Britanie, Germania şi Franţa.
Comentați?