Mobilitate electrică: ACEA avertizează că 14.000 de puncte publice de încărcare ar trebui instalate săptămânal în UE

În baza unor noi studii, Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) face apel la toate statele membre UE să intensifice urgent investițiile în infrastructura pentru mașini, vehicule comerciale, camioane și autobuze încărcate electric.

Industria auto pune deja pe piață sute de modele de vehicule cu emisii scăzute și zero. Dar există o îngrijorare serioasă cu privire la implementarea lentă a infrastructurii necesare pentru încărcarea și alimentarea acestor vehicule.

Într-adevăr, vânzările de mașini încărcate electric au crescut de 10 ori în ultimii cinci ani. Astfel că au ajuns la  1,7 milioane de unități anul trecut (sau 18% din piața totală). Numărul stațiilor de încărcare publice din UE a crescut de 2,5 ori în aceeași perioadă.

Conform unei noi cercetări intersectoriale bazată pe datele McKinsey, până în 2030 ar fi necesare până la 6,8 milioane de puncte publice de încărcare în UE. Valoarea este necesară pentru a se atinge reducerea cu 55% a emisiilor de CO2 propusă de CE pentru autoturisme.

ACEA pune punctul pe i: este nevoie de un ritm săptămânal de 7 ori mai mare pentru instalarea de noi stații

Această cifră este aproape de două ori mai mare decât cea prezentată de Comisia Europeană. Propunerea a fost făcută în Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR). Document care este acum în curs de negociere în Parlamentul European și în Consiliu.

Aceasta înseamnă că până la 14.000 de puncte de încărcare publice pentru toate segmentele de vehicule ar trebui instalate în toată UE în fiecare săptămână. În acest moment, cifra este de sub 2.000 pe săptămână.

”Tranziția la emisii zero este o cursă pe termen lung. Provocarea cheie este acum să convingem toate statele membre să accelereze ritmul de implementare a infrastructurii necesare. Avem absolut nevoie de o țintă ambițioasă a propunerii AFIR, atât în ​​ceea ce privește calendarul acesteia, cât și obiectivele pe care le stabilește pentru fiecare țară din UE”, a declarat Oliver Zipse, președinte ACEA și CEO al BMW Group.

ACEA avertizează că implementarea infrastructurii de încărcare pentru mașini electrice necesită investiții importante. Studiul realizat în baza datelor McKinsey estimează costurile anuale pentru infrastructura publică de încărcare la 8 miliarde de euro. Valoarea nu este mare dacă ne gândim că reprezintă aproximativ 16% din investiția în rețelele 5G și de internet de mare viteză.

Locațiile, spațiul și nivelurile de putere necesare pentru infrastructura vehiculelor grele sunt substanțial diferite de cele pentru autoturisme. Potrivit lucrării de cercetare, camioanele vor necesita 279.000 de puncte de încărcare până în 2030. Dintre care 84% vor fi în hub-urile flotei. Punctele de încărcare rămase vor fi predominant publice, rapide de-a lungul autostrăzii (36.000) și punctele publice de încărcare peste noapte (9.000).

Adaugati comentariu