Guvernul va continua investiţiile la DN 67C Transalpina, pentru punerea în siguranţă a circulaţiei, deşi un dosar privind contractul de modernizare a drumului este în instanţă.
Astfel, din bugetul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost alocată suma de 16,3 milioane lei cu care au fost asfaltaţi, în acest an, 32 de kilometri de drum, realizaţi alţi 10.000 de metri liniari de parapeţi şi amplasate 250 de indicatoare rutiere şi marcaje.
„Din păcate, în ultimii ani, nu s-a investit aproape nimic în tot ce ar fi trebuit să însemne întreţinerea şi punerea în siguranţă a circulaţiei pe acest obiectiv. Vom continua investiţiile în acest obiectiv în limitele legii, adică punerea în siguranţă a circulaţiei, pentru că şi cei dinaintea noastră puteau să facă acest lucru, dar s-au prevalat de faptul că acest obiectiv este în instanţă şi până la clarificări nu au investit. Vom continua şi pe celelalte trei sectoare din patru câte sunt pe Transalpina”, a explicat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Potrivit acestuia, lucrările sunt realizate în proporţie de 85%, care însă se degradează în lipsa altor investiţii.
Modernizarea drumului a început în anul 2008, atunci când premierul Ludovic Orban era ministrul Transporturilor.
În 2014, CNAIR, la conducerea căreia se afla Narcis Neaga, a reziliat contractul de modernizare încheiat cu compania Romstrade, care abandonase lucrările de doi ani.
Transalpina (DN 67C) face legătura între Transilvania şi Oltenia. Aflată la peste 2.000 de metri altitudine, Transalpina este cel mai înalt drum din România care poate fi traversat cu maşina, având punctul cel mai înalt în Pasul Urdele (la 2.145 m)
CITEȘTE ȘI:
Poliţia de Frontieră achiziţionează servicii de reparaţii pentru 350 de maşini
Creştere de 4% pe piaţa RCA în primul trimestru din 2020
Modernizarea DN 73 Piteşti – Braşov ar putea fi încheiată în 2020. Cât a durat
Comentați?