Mini, marca britanică BMW își prezintă argumentele în fața Comisiei Europene pentru a încerca să evite o creștere a taxelor vamale la 37,6% pentru modelele sale electrice asamblate în China. O abordare similară este de așteptat și de la Tesla.
Încep negocierile între Bruxelles și Mini, principala victimă colaterală a creșterii taxelor vamale la importul de vehicule electrice din China. BMW a solicitat Bruxelles-ului tarife mai mici pentru modelele sale Mini Cooper E și SE, dar și pentru Mini Aceman E și SE asamblate la antopozi.
Marca britanică este afectată în mod deosebit de reglementările în vigoare din 4 iulie, modelele sale fiind în prezent supuse unor suprataxe de 37,6%. Pentru a-și reduce taxele vamale la 20,8% și pentru a evita sfârșitul gamelor sale electrice, Mini își dorește să fie inclusă în rândul companiilor care au colaborat cu anchetatorii Uniunii Europene.
Comisia le-a dat termen producătorilor afectați de majorarea taxelor data de 18 iulie pentru a-și prezenta observațiile. În acest caz, modelele Mini au fost asamblate doar de câteva luni, așa că nu au fost luate în considerare în analiza de la Bruxelles.
BMW s-a pronunțat împotriva deciziei Uniunii Europene de a crește taxele vamale la importul de vehicule electrice din China. Confruntarea a început când producătorul a denunțat măsura, considerând că aceasta „încalcă grav principiul comerțului liber”. Potrivit constructorului auto german, „efectele negative ale acestei decizii depășesc posibilele beneficii pentru industria europeană de automobile și în special pentru Germania”.
Pe de altă parte, expus la creșterea taxelor vamale pentru Modelul său 3 din China, producătorul american Tesla ar fi solicitat și el să beneficieze de un tarif personalizat. Deliberarea ar trebui să aibă loc numai după publicarea taxelor vamale definitive, pe 4 noiembrie. Volvo, Dacia, dar și BMW cu iX3 sunt afectate de această reevaluare.
CITEȘTE ȘI:
Leaseurope către UE: ”Nu forțați electrificarea flotelor corporative. Stimulați-o!”
Marea Britanie va devansa interzicerea mașinilor termice noi cu 5 ani, în 2030
Comentați?