Advertisement

Home Piaţa auto Autoturisme Mihaela Man, Ford: Preponderente vor fi achizițiile de flote mici și mijlocii

Mihaela Man, Ford: Preponderente vor fi achizițiile de flote mici și mijlocii

Debutul lui 2014 pentru Ford România a fost promiţător, compania livrând deja două flote mari, ce au însumat peste 300 de unităţi către clienţi din sectorul de distribuţie şi domeniul bancar. Managerul de flote al companiei, Mihaela Man, priveşte cu optimism prudent piaţa şi arată că preponderente vor fi achiziţiile de flote mici şi mijlocii.

 

AEx Flote: În ultimii ani, achiziţiile de autovehicule au fost dominate de companii. Cum a evoluat piaţa flotelor în acest context?

Mihaela Man: Generic vorbind, odată cu punerea la punct a unor facilităţi financiare pentru persoanele juridice, cum ar fi de exemplu deducerea de TVA, acestea au început să se facă în mod preponderent în acest mod, scăzând astfel achiziţiile efectuate de către persoane fizice. În plus, apariţia programului „Rabla”, precum şi evoluţia acestuia confirmă direcţia de care vorbim. Flota, clasificată ca fiind mică, medie sau mare, reprezintă un concept care diferă uşor de la un brand la altul, unii asociind-o chiar unei singure entităţi în baza unui viitor potenţial de achiziţii sau de dezvoltare al unei companii, alţii definind-o ca pornind de la minim două entităţi. Ca urmare, pot spune că piaţa flotelor a prezentat, începând cu 2007, o evoluţie direct proporţională cu dominanta din piaţa auto – dezvoltarea companiilor. Situaţia economică şi legislativă cu care ne-am confruntat în mod deosebit începând cu 2009 şi-a pus o amprentă puternică în industria auto, astfel că şi piaţa flotelor a prezentat câteva fluctuaţii, fiind influenţată atât de aceşti factori, cât şi de periodicitatea schimbării unui parc auto, de aproximativ patru ani. 2008 a fost ultimul an de achiziţii importante atât pentru persoanele private, cât şi pentru companii. Astfel, 2012 a reprezentat pentru piaţa de flote un vârf pozitiv, mixul la nivel de industrie fiind de aproximativ 75%. Deşi în volum, industria de maşini noi a scăzut în 2013, cu previziuni rezervate în ceea ce priveşte piaţa de leasing şi, implicit de flote, ponderea procentuală a acestora la finele anului a fost în uşoară creştere faţă de 2012. Şi pentru 2014 se estimează un trend crescător, iar rezultatele primului trimestru vin să confirme aceste previziuni.

 

man_2AEx Flote: Cum se poziţionează Ford pe piaţa românească a flotelor?

Mihaela Man: Ca să răspund direct, după principalul producător local – Dacia – suntem pe podium, iar cifrele confirmă această poziţie. În ceea ce priveşte portofoliul, suntem extrem de încântaţi să le mulţumim şi pe această cale tuturor clienţilor noştri. Evident că mai avem mult de lucru. Dacă este să vorbim despre experienţa în această piaţă, pot spune că evoluţia vânzărilor Ford în România a fost marcată de înfiinţarea Companiei Naţionale de Vânzări în 2010 şi, ca orice început în contextul economic–legislativ actual, precum şi al specificului nostru românesc, nu a fost uşor. Deşi avem produse remarcabile din punctul de vedere al tehnologiei şi fiabilităţii, deşi suntem primii în ceea ce priveşte siguranţa pasagerilor, iar site-urile de specialitate o confirmă – DEKRA, NCAP, românii sunt încă foarte conservatori – viziunea pe termen mediu/lung a unei investiţii este încă o chestiune în studiu, iar România ar putea părea din ce în ce mai mult o piaţă a preţului, trend pe care nu îl regăsesc atât de puternic în alte ţări est-europene. Acest fapt ar duce la o devalorizare de imagine a unui brand, la o canibalizare doar la nivel de preţ, la o scădere forţată a valorii reziduale şi, în final, la superficialitate la nivelul unei achiziţii. Cu toate acestea, cred că suntem totuşi în direcţia bună, în care nu numai preţul de achiziţie este cel care dictează în luarea unei decizii.

 

AEx Flote: Care a fost evoluţia vânzărilor de flote anul trecut? V-au fost confirmate obiectivele?

Mihaela Man: 2013 a fost un an dificil pentru toată lumea, cu un debut lent, iar bilanţul din luna septembrie a fost unul destul de pesimist. Finele anului a schimbat însă perceptia pentru trimestrul IV şi începutul lui 2014. Şi pentru Ford, comparativ cu 2012, flotele au debutat greu, dar cu toate acestea pot spune că am încheiat pe locul 3, cu o cotă de piaţă de peste 7,3%.

tra_2

AEx Flote: Primele luni ale lui 2014 au adus rezultate bune pentru piaţa auto. Sunteţi optimistă cu privire la vânzările de flote din acest an?

Mihaela Man: În general sunt destul de prudentă. Piaţa din România nu este uşor predictibilă. Statisticile înmatriculărilor arată, pentru primul trimestru, o creştere cu 20% faţă de perioada similară a anului trecut, deal-uri care vin în mare parte, aşa cum spuneam, din ceea ce s-a încheiat anul trecut şi s-a livrat anul acesta. Efectiv, pentru 2014 există potenţial de flotă, ne apropiem din nou de încheierea unor cicluri de 3-4 ani de contracte de leasing, ceea ce creează noi oportunităţi de achiziţie. Din ceea ce am observat însă, achiziţiile/schimburile nu se mai fac în masă atât de mare, ci gradual, în volume ce pornesc de la 15-20 unităţi, astfel încât, cu mici excepţii, şi anul acesta flotele tind să fie mici şi mijlocii. Ca urmare, cred că nivelul vânzărilor de maşini noi la finalul anului va fi mai mare decât în 2013 cu aproximativ 5%, dar volumul de flote la final de an nu cred că va fi unul spectaculos. În plus, depinde foarte mult şi de modul în care vor fi tratate problemele din domeniul legislativ din 2013, cum ar fi timbrul de mediu, acordarea finanţărilor, timpii de implementare a unor norme metodologice, costurile pentru client.

 

AEx Flote: Care a fost cea mai mare flotă vândută de la începutul anului?

Mihaela Man: Am început anul 2014 cu două flote însumând peste 300 de unităţi în distribuţie şi domeniul bancar. Aş vrea să mulţumesc clienţilor noştri şi întregii echipe cu care am lucrat. În mod evident, dacă vorbim de autoturisme, vorbim de Ford Fiesta care rămâne un lider în segment la nivel european şi Ford Focus despre care aş vrea doar să spun că a fost confirmat în luna ianuarie ca fiind cel mai bine vândut model la nivel mondial în primele 9 luni ale lui 2013, conform datelor de înmatriculare oferite de Polk.

 

tra_1AEx Flote: Care sunt domeniile din economie care ar putea genera creştere pentru vânzările de flote Ford în acest an?

Mihaela Man: Avem o gamă din ce în ce mai mare de produse şi, ca urmare, orice domeniu poate fi acoperit. Dacă pe partea de autovehicule suntem printre primii, pe partea de comerciale suntem pe primul loc dintre toate mărcile importate în România. 2013 ne-a adus “Van of the Year” pentru Transit Custom, iar 2014 pentru Transit Connect, fiind singurul producător care a obţinut acest premiu doi ani consecutiv. Cum traducem pentru clienţii noştri aceste premii? Pe lângă fiabiliate, siguranţă şi utilitate, le putem numi van-urile cu cele mai bune costuri totale de exploatare.

 

AEx Flote: Ford România are şi un site dedicat clienţilor interesaţi de achiziţia flotelor, fordfleet.ro. De ce aţi ales şi un canal online de promovare?

Mihaela Man: Parafrazând, «pentru că nu putem fi pretutindeni, s-a inventat internetul». Evident că metodele de promovare sunt în linie cu trendurile actuale determinate destul de precis de firmele de specialitate. Se pare că internetul este calea cea mai uzitată în ultima vreme şi, în plus, volumul informaţiei furnizate astfel pare să fie unul optimizat între necesităţile minime ale unui client pentru a-şi putea face o idee şi interesul minim al unui furnizor de a-şi face cunoscută o ofertă, indiferent de locul sau momentul la care dorim să facem asta. Astfel şi Ford România şi-a propus prin intermediul acestui site să comunice câteva informaţii de bază clienţilor săi. Cum ofertele noastre sunt personalizate şi adaptate fiecărui client în funcţie de necesităţile acestuia – nu am considerat încă oportun să creem un “produs de flotă” pe care să-l “dăm la un preţ bun” oricărui client – invit toţi clienţii interesaţi de produsele şi serviciile noastre să ne contacteze fie prin intermediul site-ului de flote, fie direct. Cu certitudine cei care vor să descopere cum e să conduci un Ford vor rămâne impresionaţi şi parteneri fideli.

 

AEx Flote: Participaţi la licitaţiile organizate de instituţiile guvernamentale?

Mihaela Man: Răspunsul vine sine qua non, mai ales pentru un brand cu producţie locală, mai ales pentru un brand care a investit în România mai mult de 1 miliard de euro. Avem însă un amendament: ori de câte ori caietul de sarcini ne permite participarea.

 

AEx Flote: Care ar fi motivele pentru care clienţii ar trebui să aleagă o flotă livrată de Ford? Ce noutăţi în materie de servicii le oferiţi acestora?

Mihaela Man: Avem produse de excepţie, avem servicii excelente, avem oameni deosebiţi. Toate acestea devin un lait motiv pentru oferte. Citim atât de mult în reviste sau pe internet, ascultăm la fel de mult numai despre superlativele unui model/brand/servicii. Aş putea vorbi ore în şir despre Ford şi despre ceea ce a realizat numai în ultimii doi ani pentru clienţii săi. Tot ce pot spune este că, înainte de orice decizie, clientul ar rebui să conducă un Ford şi să ne lase să-i facem o ofertă. Sunt convinsă că, ulterior, nu va exista niciun ”da, dar…”.
Numai 5 motive ca să cumperi un Ford:
– Vrei siguranţă? – Toată gama Ford are 5* NCAP (nu doar sigla NCAP) cu toate cele 4 airbag-uri în standard. Toată gama Ford are sistemul automat de asistenţă în cazuri de urgenţă (+ESP+SLA+EBD+EBA+asistenţă la frânare de urgenţă+…)
– Vrei consum mic, taxe mici, emisii bune şi performanţă? – Avem motorul EcoBoost şi motorizări diesel cu performanţe remarcabile.
– Vrei să ai tehnologie accesibilă? – SYNC, LKA, LDA, sistem asistenţă la parcare, My Key, etc
– Vrei un program de administrare flote la nivel naţional, fără griji? Îl poţi găsi la Ford.
– Şi nu în ultimul rând, aşa cum îmi place să spun: «Help Romania grow!» – pe platforma industrială Craiova lucrează acum mai mult de 4.000 de oameni.

 

AEx Flote: Ce metodă de finanţare preferă, în general, clienţii de flote Ford?

Mihaela Man: Preponderenţa o dă leasingul finaciar, dat fiind faptul că vorbim de conturi mici şi medii.

 

(Articol apărut în revista AutoExpert Flote, luna aprilie 2014)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Fiat Grande Panda
Autoturisme

Test Fiat Grande Panda. Lecția de geometrie

Cu ocazia acordării premiului Car of the Year, am văzut în premieră...

AutoturismeFlotă verde

MG dezvăluie noul MG4 EV

MG4 EV este pregătit pentru un lifting complet după doar trei ani...

AutoturismeFlotă verdePiaţa auto

Electric Days in showroom-uri Renault în perioada 24-29 martie

În perioada 24-29 martie, showroom-urile Renault din toată țara organizează El5ctric Days, unde clienții...

Autoturisme

Maserati și Giorgetti: o colaborare care prinde viață la Milan Design Week 2025

Excelența automobilistică a Tridentului se întâlnește cu eleganța designului Giorgetti, dând viață...