Miercuri, de la ora 15.00, se deschide circulația pe Lotul 2 Nord al Autostrăzii de Centură București A0, între nodul rutier cu DN 1 și nodul rutier cu Autostrada București – Ploiești A3.
Din cei 19 km finalizați se va circula pentru început doar pe aproximativ 10 km, iar anul viitor, după asigurarea legăturii de Lotul 3, circulația va fi posibilă la profil de autostradă între DN 1 și DN 2, pe 21 de km.
Construcția efectivă a Lotului 2 Nord a început în luna august 2022 și a fost finalizată cu 7 luni mai devreme față de termenul contractual.
Asocierea de firme românești, SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade, a avut la dispoziție 831,92 milioane de de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT).
Traseul Lotului 2 Nord, cu o lungime de 19 km, se desfășoară între DN 1 (în dreptul localității Corbeanca) și proximitatea DN 2 (în dreptul localității Afumați) și traversează teritoriile administrative ale localităților Corbeanca, Balotești, Tunari, Dascălu, Ștefăneștii de Jos și Afumați.
Pe acest lot au fost realizate 9 pasaje, două poduri (peste râul Moștiștea și râul Pasărea), un nod rutier la intersecția cu DN 1 București – Ploiești, un nod rutier la intersecția cu A3 București – Brașov, o parcare de scurtă durată, un spațiu de servicii și un Centru de Întreținere și Control.
Construcția Autostrăzii de Centură București este divizată în două mari secţiuni, Autostrada de Centură Sud (51,3 km), care include și modernizarea actualei Șosele de centură (DNCB) și Autostrada de Centură Nord (49,6 km).
CITEȘTE ȘI:
Începe proiectarea Drumului Radial 10 Măgurele Expres
Europa, cu ochii pe electrificarea accelerată a flotelor
Comentați?