Autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz au fost actori importanți în multe industrii, de decenii. Generații de întreprinzători, curieri, ofițeri de poliție, paramedici și entuziaști de autorulote au apreciat evoluția autovehiculelor de-a lungul anilor. Anul acesta, marca cu stea sărbătorește mai multe momente importante.
Acum 55 de ani – 1969: Cunoscută anterior ca Hanomag-Henschel, Bremer
În septembrie 1969, acum 55 de ani, primul autovehicul comercial ușor Hanomag-Henschel a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen, la fosta fabrică Borgward. Aceasta a urmat transferului producției de vans și break-uri de la fabrica din Hamburg-Harburg. În același timp, Daimler-Benz a achiziționat 51% din acțiuni și astfel a comercializat autovehiculele sub denumirea Mercedes-Benz L 306. La sfârșitul anului 1970 și începutul anului 1971, Daimler-Benz a preluat toate acțiunile rămase ale Hanomag-Henschel și a continuat să producă L 306 până în 1977.
Acum 40 de ani – 1984: Ultimul furgon T1/TN a ieșit de pe linia de asamblare din Bremen
Acum 40 de ani, la 19 iulie 1984, al 290.958-lea și ultimul furgon din seria cunoscută intern ca T1/TN a fost produs la fabrica din Bremen. Acest eveniment a marcat sfârșitul producției de autovehicule comerciale Mercedes-Benz la Bremen, toate producția fiind acum concentrată în fabrica din Düsseldorf, unde T1/TN a fost fabricat din 1980. De atunci, Bremen a fost folosită exclusiv ca fabrică de autoturisme. Aproape 660.000 de autovehicule comerciale din seria respectivă au fost produse la fabrica din Düsseldorf până în 1995.
Acum 35 de ani – 1989: Modernizarea completă a modelului T1/TN
Lansat inițial în 1977, T1/TN a fost revizuit tehnic și îmbunătățit în martie 1989, acum 35 de ani. Inginerii s-au concentrat pe trei obiective principale: putere mai multă, viteză mai mare și emisii reduse. Cele două noi motoare au fost premiate cu titlul „Diesel 1989”. Cu această modernizare semnificativă, fabrica din Düsseldorf a încheiat agitații ani 80. În total, aproximativ 900.000 de autovehicule comerciale au ieșit din această fabrică până în 1992.
Din punct de vedere vizual, modificările produselor au inclus izolarea stâlpilor de susținere a parbrizului pe variantele cu plafon înalt și o nouă bară de protecție, fără fante. Aceste modificări de design au îmbunătățit aerodinamica cu până la 25%, în funcție de structură, ceea ce a dus la o eficiență aerodinamică mai mare și la o reducere semnificativă a consumului de combustibil. De exemplu, un autovehicul comercial cu plafon normal a realizat o reducere a consumului de combustibil de aproape 23% la o viteză constantă de 100 km/h.
Succesul modelului T1/TN în numeroase industrii s-a datorat în principal versatilității sale, incluzând diferite uși culisante laterale și din spate (unghiuri de deschidere: 90°, 180° sau 270°), care erau adaptate la dimensiunile europaleților. În total, au fost oferite 252 de variante direct din fabrică.
Acum aproape 30 de ani – 1995: Sprinter-ul este moștenirea legendarului T1/TN pentru Mercedes-Benz
Cu aproape 30 de ani în urmă, în 1995, Sprinter, un nou furgon de la Mercedes-Benz, a fost un reper din mai multe puncte de vedere. Sprinter a fost primul autovehicul comercial cu stea care a avut un nume în loc de coduri simple din litere și cifre. Acesta a dat startul unei ofensive de produse de succes pentru autovehiculele comerciale ușoare Mercedes-Benz.
Sprinter-ul a urmat modelului Mercedes-Benz T1/TN, o adevărată legendă produsă în aproape un milion de unități, pe parcursul a 18 ani. Deși a adoptat conceptul tehnic de bază al modelului T1/TN, totul a fost revoluționat. Combinația dintre o caroserie autoportantă, cu propulsie spate, de înaltă performanță, un șasiu modern cu suspensie independentă pe față, echipamente de siguranță exemplare și motoare puternice era unică. Încă de la început, Sprinter-ul s-a poziționat ca un produs cu adevărat polivalent. Datorită multitudinii sale de variante și opțiuni, a devenit prima alegere în toate industriile și așa a rămas până în prezent.
La începutul anului 2024, Mercedes-Benz a redefinit din nou segmentul large vans. Sprinter-ul actual oferă o îmbunătățire semnificativă a siguranței, confortului și conectivității digitale, menținând în același timp flexibilitatea. Cu actualul eSprinter, Mercedes-Benz Vans implementează și următoarea etapă a strategiei sale de electrificare. O triadă de eficiență, autonomie și volum de încărcare face din autovehiculul complet electric un produs polivalent și versatil.
Anul viitor, Mercedes-Benz Vans va sărbători cea de-a 30-a aniversare a modelului Sprinter. „Fratele său mai mic”, Vito, polivalentul din segmentul de autovehicule comerciale de dimensiuni medii, își va sărbători și el cea de-a 30-a aniversare.
Comentați?