Advertisement

Mașinile electrice
Home Administrare flote Asigurări Mașinile electrice sunt implicate mai rar în accidente, dar reparația costă mai mult. Studii

Mașinile electrice sunt implicate mai rar în accidente, dar reparația costă mai mult. Studii

Este mai puțin probabil ca mașinile electrice să fie implicate într-o coliziune decât echivalentele lor pe benzină sau motorină, dar reparațiile costă substanțial mai mult atunci când sunt avariate, potrivit unei serii de noi studii.

Studiile relevă că mașinile alimentate cu baterii sunt mai sigure, dar, atunci când sunt implicate în accidente, reparațiile durează mai mult, piesele și forța de muncă sunt mai scumpe și este mai probabil ca acestea să fie declarate pierdere totală de către asigurători în comparație cu mașinile similare cu motoare cu ardere internă.

Asociația Germană a Asigurătorilor (GDV) a comparat 37 de perechi de mașini similare electrice și pe combustibili fosili pe parcursul a trei ani, evaluând frecvența și costul daunelor.

Analiza a arătat că mașinile electrice sunt responsabile, în medie, cu 5% – 10% mai puține accidente decât vehiculele comparabile cu motoare cu ardere internă.

Vehiculele electrice le depășesc pe cele termice într-o măsură și mai mare în ceea ce privește daunele de asigurări complete, unde frecvența incidentelor a fost cu 20% mai mică.

Acestea reprezintă o veste încurajatoare pentru operatorii de flote, risipind miturile potrivit cărora cuplul maxim instantaneu al vehiculelor electrice și caracteristicile de conducere necunoscute ale modelelor alimentate cu baterii au crescut riscurile pentru siguranța rutieră.

Anja Käfer-Rohrbach, director executiv adjunct în cadrul GDV, consideră că frecvența mai mică a accidentelor în care sunt implicate vehiculele electrice s-ar putea datora șoferilor care conduc cu o viteză mai mică pentru a conserva autonomia bateriei și faptului că multe vehicule electrice sunt parcate în afara drumului noaptea pentru a se încărca, evitând riscul de deteriorare și furt.

În plus, datele GDV au dezvăluit, de asemenea, că atunci când vehiculele electrice ciocnesc o altă mașină, reparația este puțin mai costisitoare decât dacă o mașină termică s-ar fi ciocnit de aceasta, cel mai probabil pentru că vehiculele electrice sunt de obicei mai grele și, prin urmare, impactul asupra celuilalt vehicul este mai puternic.

Costuri de reparație cu 30-35% mai mari

Dar cea mai mare diferență de daune de asigurare între mașinile electrice și cele termice implică costul reparației accidentului.

„În medie, reparațiile pentru mașinile electrice costă între 30 și 35% mai mult decât cele pentru
vehicule comparabile cu motoare cu ardere internă”, a precizat reprezentanta GDV, care a subliniat că acest lucru este cauzat de patru factori.

Înlocuirea bateriei după un accident este solicitantă și costisitoare din punct de vedere tehnic – și adesea nu este posibil să fie reparată carcasa bateriei sau să fie identificate și să înlocuite celulele individuale defecte ale acesteia.

„Mai mult, unii producători vor înlocui sau repara bateriile nu pe baza stării reale a acestora sau a daunelor documentate, ci mai degrabă pe alți factori, de exemplu, declanșarea airbag-ului”, a mai spus Käfer-Rohrbach. „Ca urmare, bateriile sunt adesea înlocuite prea devreme. Pe de altă parte, costul de înlocuire sau reparare a bateriilor poate depăși rapid valoarea de înlocuire a vehiculului, determinând adesea ca vehiculul să fie declarat pierdere totală chiar dacă mașina este încă relativ nouă”.

Ea a adăugat că unele modele de vehicule nu reușesc să protejeze bateriile în mod adecvat, lăsându-le excesiv de vulnerabile la deteriorare.

Frica de incendiu este un alt factor care contribuie la costurile mai mari de reparații pentru vehiculele electrice. Service-urile vor izola adesea un vehicul după o coliziune până când acesta este sigur, ceea ce crește durata de reparație și umflă costurile cu mașina de înlocuire. Unii șoferi care remorchează mașinile electrice avariate, pompieri și ateliere de reparații chiar le introduc în rezervoare de apă după un accident, ca măsură de precauție, ceea ce poate duce la pierderea completă a mașinii.

Timpi de reparații mai lungi

Timpii de reparație sunt de obicei mai lungi pentru vehiculele electrice decât pentru mașinile termice, datorită disponibilității bateriilor de schimb, ceea ce crește costurile de înlocuire a mașinilor. În Marea Britanie, Thatcham Research, organizația non-profit de informare asupra riscurilor auto, a raportat anul trecut că repararea vehiculelor electrice cu baterii durează cu 14% mai mult.

În același timp, GDV a constatat că lipsa de personal calificat să repare vehiculele electrice duce la costuri mai mari ale forței de muncă, crescând factura de reparație.

Ce ar trebui să facă producătorii auto

Heinz Gressel, președintele Comitetului pentru autovehicule din cadrul GDV, a cerut producătorilor de mașini electrice să:
– să proiecteze vehiculele electrice într-un mod care maximizează protecția bateriei.
– să furnizeze service-urilor auto echipamente de diagnosticare pentru a evalua starea bateriei după un accident.
– să dezvolte criterii precise care stabilesc modul de manipulare a vehiculelor electrice după o coliziune și să acorde instruire pentru toate părțile implicate în recuperarea și repararea vehiculului, pentru a evita scufundarea vehiculelor electrice accidentate în rezervoare de apă.

„Dacă costurile electromobilității scapă de sub control, acceptarea lor va scădea. Nu trebuie să riscăm asta”, a mai spus Heinz Gressel.

Piesele mașinilor electrice costă cu 48% mai mult

Concluziile Asociației Germane a Asigurătorilor sunt susținute de Solera, care a analizat 92.000 de estimări de reparații pentru Hyundai Kona EV împreună cu omologul său ICE în 20 de țări. S-a constatat că tarifele pentru reparația unei mașini electrice sunt în medie cu 29% mai mari la nivel global decât cele pentru o mașină termică, piesele de schimb pentru electrice fiind, în medie, cu 48% mai scumpe.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Contract semnat pentru construcția a două viaducte pe Autostrada Transilvania

 

Ford mizează pe fabrica din Köln pentru noile sale vehicule 100% electrice în Europa

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Menţinerea plafonării tarifelor RCA
Asigurări

Boloş: Menţinerea plafonării tarifelor RCA depinde de analiza pe care o face ASF

Menţinerea plafonării tarifelor RCA va fi decisă în baza unei analize pe...

service
AsigurăriService

UNSAR: Aproximativ 79% dintre şoferii păgubiţi ar apela la un service în contract cu asigurătorii

Aproximativ 79% dintre şoferii români păgubiţi ar apela la un service care...

POSA
Service

POSA: Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe segmentul reparaţiilor auto

Consiliul Concurenţei trebuie să depună eforturi pentru crearea unei pieţe concurenţiale pe...

RCA
Asigurări

UNSAR: Cu cât costurile de reparație și închiriere sunt mai exagerate, cu atât crește povara șoferilor plătitori de RCA

Unele service-uri și firme de închirieri de vehicule practică prețuri excesive, astfel...