Advertisement

Swift
Home Piaţa auto Autoturisme Test cu Suzuki Swift. Sho-Sho-Kei-Tan-Bi

Test cu Suzuki Swift. Sho-Sho-Kei-Tan-Bi

Swift este unul dintre cele mai longevive și apreciate modele ale producătorului japonez Suzuki. Cu o istorie de peste 40 de ani, mașina consacrată de segment B a ajuns la cea de-a patra generație din era modernă. Va fi o concurentă importantă în această clasă, pe o piață în care mulți bat în retragere.

Mai mic, mai puțin, mai ușor, mai scurt, mai frumos (Sho-Sho-Kei-Tan-Bi). Aceasta este filosofia pe care se va baza Suzuki în următorii ani. Intențiile sunt incluse sub sloganul „automobile mici pentru un viitor măreț“. Iar toate conceptele enumerate se regăsesc la noul Suzuki Swift, lansat în martie, la Bordeaux.

Swift este cel mai de succes model al japonezilor, fiind primul vehicul al mărcii care a atins borna de un milion de unități vândute. În prezent, au fost vândute peste 5 milioane de exemplare la nivel global. Prima generație modernă a modelului Swift a fost prezentată în anul 2004, la Salonul auto de la Paris, dar a ajuns pe piețele internaționale abia în 2005. Cu toate acestea, numele Swift datează din anii ’80, mai exact din 1983. A fost anul în care Suzuki a lansat o mașină numită Cultus, care a fost vândută doar în Japonia sub acest nume, dar pe piețele internaționale (inclusiv în România) a avut mai multe denumiri, printre care și Swift.

După o istorie bogată, modelul din segmentul B a ajuns la cea de-a patra generație. Noul Swift este construit pe aceeași platformă HEARTECT ca generația anterioară, deci dimensiunile exterioare sunt similare, dar, în rest, totul e schimbat. Suzuki a îmbunătățit mult performanțele aerodinamice, iar designul exterior este complet modificat. Acum, are o grilă frontală redesenată, produsă dintr-un plastic negru lucios, iar farurile au o nouă semnătură luminoasă, în forma literei L. În spate, noile stopuri cu un model tridimensional împreună cu spoilerul din partea superioară creează un atractiv aspect ludic. Montanții A, B și C sunt acum vopsiți în negru și creează impresia că plafonul levitează. O noutate este reprezentată și de mânerele pentru deschiderea ușilor din spate, care nu mai sunt poziționate în partea de sus a portierei, ca la generația anterioară, ci sub geam, ca la majoritatea mașinilor de pe piață.

Paleta cromatică a fost îmbogățită și include nouă culori uni și patru combinații bicolore, cu oglinzile laterale și plafonul de culoare neagră. Cea mai spectaculoasă nuanță este, pe departe, cea de lansare, Frontier Blue Pearl Metallic, aplicată în trei straturi, printre care și un lac transparent. Dezvoltarea acestui albastru a durat 7 ani și e inspirată de întinderile de apă și culoarea cerului din zona sediului central Suzuki din Hamamatsu. Reprezentativă pentru Swift este și culoarea Burning Red Pearl Metallic, formată prin combinarea celor mai populare nuanțe roșii din istoria modelului.

Swift

De la primul contact cu mașina, am fost plăcut surprins că noul Swift vine standard cu keyless entry & go. Noul interior arată bine și e ușor și intuitiv de operat. Nuanțele gri-deschis de pe bord și tapițeria plafonului dau senzația unui habitaclu mai spațios. Păcat că materialele folosite nu se ridică toate la nivelul aspectului. Sunt utilizate unele plastice tari, care nu sunt prea plăcute la atingere. În partea centrală a bordului tronează noul sistem de infotainment, care, standard, dispune de ecran tactil de 9 inchi. Acesta suportă conectivitate Apple CarPlay și Android Auto wireless sau prin cablu, iar conectarea telefonului la sistem a fost extrem de ușoară. Doar am introdus cablul în telefon, și conectarea s-a efectuat în câteva secunde, fără a trebui să caut prin meniuri încâlcite pentru a adăuga un nou dispozitiv.

Swift

Sub ecranul sistemului de infotainment se află două guri de ventilație redesenate, sub care găsim comenzile fizice ale climatizării, iar în partea inferioară a consolei centrale există un port USB tip A, pentru conectivitate, și două pentru încărcare, alături de o priză de 12 V.
Instrumentarul de bord este format dintr-un ecran digital și două cadrane analogice. Ecranul este configurabil și afișează informații despre sistemele de asistență active, limita de viteză și distanța până la vehiculul din față. Suzuki mai are însă de lucrat la comenzile din instrumentarului de bord. Pentru a verifica starea sistemelor de asistență sau a le dezactiva, trebuie utilizate selectoarele din spatele volanului, care sunt incomod de acționat.

Spațiul interior e generos, poziția de condus este excelentă, iar scaunele, care vin standard cu funcție de încălzire, au o susținere laterală bună. Se simte însă lipsa unei cotiere centrale. Pe banchetă, pasagerii au, de asemenea, spațiu din belșug. Cu scaunul șoferului așezat în poziția potrivită pentru mine, care am 1,74 m, în spate rămânea spațiu de o palmă între genunchi și spătarul acestuia.

Swift

Portbagajul, de 265 de litri, are podeaua acoperită cu pâslă și e la fel de mare la versiunea cu tracțiune față și la cea cu tracțiune integrală. Cu spătarul banchetei rabatat complet, volumul de încărcare crește la 980 de litri. Nu există podea plană de încărcare sau o priză de 12 V, dar lumina care se aprinde la deschiderea hayonului este foarte utilă.

SwiftCum ne-au obișnuit, japonezii nu se grăbesc prea tare spre electrificare. Prin urmare, noul Swift are sub capotă un motor turbo nou de 1,2 litri cu arhitectură mild hybrid de 12 V. Puterea maximă a ansamblului e de 82 CP, iar cuplul maxim, livrat la o turație de 4500 rpm, este de 112 Nm. Pare puțin, dar vă asigurăm că e mai mult decât suficient pentru o astfel de mașină destinată traficului urban. În testul nostru pe drumurile locale din vestul Franței nu s-a simțit nici o secundă nevoia de mai multă putere. Noi am condus versiunea cu tracțiune față și cutie manuală cu cinci trepte. În România, noul Swift va putea fi comandat și cu tracțiune integrală, care s-a păstrat de-a lungul generațiilor, și cu o cutie automată CVT.

Eficiența noului model este impresionantă. După un test de 100 km pe un traseu fără diferențe de nivel, care avea atât porțiuni de drum național, cât și drumuri prin localități, am reușit un consum de 4,4 litri. Nu am avut ocazia să testăm noul Swift și pe autostradă, dar impresia generală e că ar mai fi necesară o a șasea treaptă de viteză pentru un consum bun la viteza de 130 km/h, deoarece, la 90 în treapta a cincea, turometrul indică 2500 rpm.

Suzuki a lucrat și la reducerea zgomotului interior, a vibrațiilor și a durității suspensiei. Întreaga călătorie a fost liniștită și confortabilă, amortizoarele absorbind cu brio denivelările de toate tipurile, ceea ce mă face să cred că Swift se va descurca foarte bine pe drumurile din România. Ținuta de drum este peste media clasei, iar sistemele de asistență sunt foarte utile. Dacă reușești să treci cu vederea bipăitul (obligatoriu prin lege) care apare de fiecare dată când depășești limita de viteză și care este relativ dificil de dezactivat, iar această operațiune trebuie efectuată de fiecare dată când pornești mașina, celelalte siSwiftsteme sunt utile și deloc agasante.

Recunoașterea semnelor de circulație funcționează impecabil, neavând nicio eroare pe parcursul traseului. Pilotul automat adaptiv are o funcție care detectează virajele mai strânse și adaptează viteza înainte de acestea. Un lucru interesant e că pilotul automat nu se dezactivează dacă schimbi treapta de viteză, cum am întâlnit la alte mașini. Sistemul de avertizare la părăsirea benzii nu este prea invaziv, ca la unii rivali, și funcționează precis și doar atunci când e cazul.

Noua generație Swift va fi disponibilă în România de la jumătatea lunii mai, în trei versiuni de echipare: Cool, Passion și Spirit. Nu avem încă prețurile pentru țara noastră, dar acestea vor fi disponibile în curând, pe pagina oficială Suzuki România.

RECOMANDARE FLOTĂ

Noul Swift este o mașină ideală pentru oraș, dar care se simte în largul ei și în călătoriile mai lungi. Vine cu multe dotări standard, care sunt, în general, sunt extra la alți competitori, și se va baza pe consumul redus de combustibil și raportul calitate/preț.

Swift

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

ACAROM: Înmatriculările de autoturisme noi, în România, în creştere cu 1,1% în primele cinci luni

 

Mega-flotă de 212 autovehicule în leasing operațional pentru Hidroelectrica. Cât va costa

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismePiaţa auto

Noul Fiat 600 este disponibil în România

FIAT revine în segmentul B cu noul Fiat 600. Supranumit fratele mai...

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

Dacia Duster 3
Autoturisme

Test Dacia Duster 3. Buna vestire

Vino de citește, căci am veste grozavă de adus! A renăscut pentru...

Autoturisme

Pășește în viitor cu Ford: inovații și viziuni pentru mobilitate durabilă

Ford se află în fruntea industriei auto cu soluții inovatoare și viziuni...