Advertisement

zero emisii
Home Administrare flote Majoritatea flotelor europene riscă să rateze obiectivele obligatorii privind emisiile de CO2

Majoritatea flotelor europene riscă să rateze obiectivele obligatorii privind emisiile de CO2

Majoritatea companiilor europene sunt cu mult întârziate în ceea ce privește obligațiile de a înregistra și raporta emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor, potrivit unui sondaj realizat de Alphabet, companie de leasing și fleet management, parte din Grupul BMW.

Directiva de raportare a durabilității corporative (CSRD) prevede ca 49.000 dintre cele mai mari companii din UE să raporteze emisiile de CO2 începând din acest an. Însă, potrivt studiului European Fleet Emission Monitor (EFEM) 2024 realizat de Alphabet, 56% dintre respondenții la sondaj nu se confomează încă directivei. Sondajul a cuprins peste 1.000 de flote care operează în 12 țări și în mai multe sectoare economice.

emisiile

Sondajul a identificat o deconectare alarmantă între cele 64% dintre companii care spun că dezvoltarea unui parc de vehicule durabil este o prioritate strategică, cele 51,7% care și-au stabilit obiective de reducere a CO2 și cele 42,4% care își monitorizează activ emisiile.

Analiza a constatat, de asemenea, diferențe regionale substanțiale în ceea ce privește atitudinile față de sustenabilitatea flotei. În Belgia, de exemplu, 89% dintre companii acordă prioritate durabilității în planificarea flotei lor, comparativ cu 66% în Germania și 43% în Spania.

Monitorizarea CO2

În mod îngrijorător, 22% dintre cele peste 1.000 de flote chestionate nu au realizat nicio înregistrare a emisiilor de CO2 și, dacă nu le pot măsura, înseamnă că nici nu le pot gestiona. Majoritatea flotelor se bazează pe surse potențial inexacte sau incomplete de date privind emisiile, cum ar fi cifrele de consum de combustibil ale producătorului, chitanțele de la cardul de combustibil și evaluările companiei de leasing care le furnizează vehiculele.

”Fără o monitorizare detaliată a emisiilor, flotele riscă să nu îndeplinească viitoarele standarde reglementate la nivelul UE”, a avertizat Markus Deusing, CEO Alphabet International.

Cu toate acestea, doar 31% dintre companii folosesc sisteme digitale de management al flotei pentru a-și monitoriza și analiza emisiile de CO2.

„Fără a folosi informațiile obținute din analiza datelor, companiile trec cu vederea o oportunitate de aur. Un instrument dedicat pentru monitorizarea și calcularea emisiilor de CO2 permite managerilor de flote să ia decizii durabile și să implementeze măsuri pentru reducerea emisiilor de CO2, a mai spus Markus Deusing

Tranziția către o flotă neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon necesită timp, a adăugat acesta, dar multe flote „încă subevaluează efortul amplu necesar pentru a minimiza emisiile de CO2 și pentru a trece la electrificare”.

emisiile

Studiul a identifidicat date încurajatoare în reducerea constantă a emisiilor medii de CO2 în cazul flotelor care o pot măsura, dar a constatat, de asemenea, că mai puține flote în acest an (62%) cred că vor deveni în cele din urmă 100% electrice, comparativ cu anul trecut (69%). Un sfert din numărul companiilor intervievate au spus că vor avea întotdeauna vehicule alimentate cu benzină sau motorină. Această concluzie ar putea reflecta creșterea experienței în viața reală în utilizarea vehiculelor electrice, flotele confruntându-se cu provocări în ceea ce privește autonomia și încărcarea.

”Indiferent dacă acestea sunt bariere reale sau nu, până în 2025, Uniunea Europeană se așteaptă ca întreprinderile să fie implicate într-un proces de reducere continuă a emisiilor de CO2. Fără digitalizarea managementului, electrificare, implementarea Inteligenței Artificiale și monitorizarea datelor, flotele nu vor îndeplini aceste obiective și vor depăși pragurile prevăzute”, a concluzionat Markus Deusing.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

Exporturile de mijloace de transport, în creștere cu 2,8% în primul trimestru din 2024

Ford Pro. Productivitate cu elemente inspirate din motorsport

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

AutoturismeFlotă verdeIndustrie auto

Sunt SUV-urile electrice o investiție bună?

Nu mai este o noutate faptul că piața autoturismelor electrice este în...

2035
Flotă verdeJuridic

Comisia Europeană menține 2035 ca termen limită pentru interzicerea vânzărilor de mașini termice noi

După realegerea sa în funcția de președinte al Comisiei Europene, Ursula von...

Rabla Plus
Flotă verdeFonduri publice

Începe o nouă etapă de înscrieri în Programul Rabla Plus 2024

Începând de luni, 22 iulie 2024, ora 10:00, Administrația Fondului pentru Mediu...

Primăria Sectorului 3
Flotă verdeFonduri publice

Primăria Sectorului 3 și-a bugetat 3,1 mil. lei pentru achiziționarea a 28 de vehicule electrice

Primăria Sectorului 3 al Capitalei a lansat licitația pentru achiziția unui număr...