Lucrările la Varianta de ocolire Timişoara Sud au fost deblocate odată cu emiterea autorizaţiei de construire pentru suprafeţele de teren suplimentare, a anunţat marţi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
„Proiect deblocat integral: Centura Timişoara Sud. O veste bună pentru judeţul Timiş, în general, şi pentru Timişoara, în mod special: am deblocat integral lucrările la varianta de ocolire din sudul oraşului, odată cu emiterea autorizaţiei de construire pentru suprafeţele de teren suplimentare. Acest lucru era necesar şi esenţial pentru realizarea soluţiilor tehnice la intersecţiile modificate şi pentru relocarea unor utilităţi, spre exemplu”, a precizat Cătălin Drulă .
Cătălin Drulă a adăugat că se aşteaptă ca antreprenorul să crească mobilizarea în teren şi, implicit, să finalizeze lucrările în cursul anului viitor. Momentan, stadiul fizic este de peste 30%. Se lucrează la structuri, decopertări, terasamente, relocări de utilităţi.
Cei 25 de km ai Centurii Timişoara Sud cuprind 5 intersecţii, 3 noduri rutiere, 3 poduri, 7 pasaje şi 2 parcări de scurtă durată.
„În privinţa intersecţiei cu Drumul Boilor, soluţia tehnică a fost aprobată de Compania de drumuri şi am primit undă verde pentru includerea acesteia în contract”, a mai arătat ministrul Transporturilor.
Şoseaua de centură a Timişoarei a fost împărţită în trei tronsoane:
– Varianta de ocolire Timişoara Nord (linia roşie în foto) – a intrat în circulaţie în 2009, având o lungime de 12,6 km.
– Varianta de ocolire Timişoara Sud (linia albastră în foto). Construcţia tronsonului în lungime de 25,69 km a început în martie 2020, cu 9 ani întârziere. Valoarea contractului este de 272.4 milioane de lei fără TVA. Durata de realizare este de 30 luni, din care 6 luni pentru proiectare şi 24 luni pentru execuţia lucrărilor. Lucrările sunt realizate de compania italiană Tirrena Scavi. Tronsonul va fluidiza traficului intern şi internaţional care intră în ţară prin Stamora Moraviţa, se desfăşoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara şi se îndreaptă către centrul ţării pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj.
– Varianta de Ocolire Timișoara Vest (linia verde in foto), în lungime de 13,2 km. În ianuarie 2021, CNAIR a dat ordinul de începere a contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției. Proiectantul care realizează documentația este Search Corporation, valoarea contractului fiind de 3.658.195,15 lei fără TVA. Studiul de fezabilitate va fi finalizat și predat în 12 luni de la data de începere a contractului. VO Timişoara Vest va prelua traficul din zona de sud a judeţului şi dinspre Serbia, precum şi din vestul oraşului către autostrada A1, prin noul drum de legătură Timişoara (Sânandrei) – A1, care este deja în licitaţie pentru proiectare şi execuţie.
CITEȘTE ȘI:
Lira egipteană, lira turcească și leva, cele mai căutate valute de călătorie
Autostrada Târgu Neamţ-Iaşi-Ungheni ar putea fi finanţată prin Programul Operaţional Transport
Chinezii de la Envision construiesc o fabrică de baterii pentru Renault, în Franța
Comentați?