Lucian Aldescu, CEO DPD România, ne împărtăşeşte câteva dintre secretele eficienţei companiei pe care o conduce. Eficienţă care îşi arată roadele în special în perioadele extrem de solicitante cum este campania Black Friday.
AEx Flote: Cum a fost 2014 pentru DPD?
Lucian Aldescu: 2014 a fost un an foarte bun, în linie cu performanţele din anii anteriori. Comparativ cu 2013, în primul semestru am raportat 31% creştere în vânzări. Datorită investiţiilor şi rezultatelor din prima parte a anului, estimăm că sfârşitul de an va depăşi aşteptările noastre. Echipa DPD numără peste 200 de angajaţi şi 100 de subcontractori care au, la rândul lor, 400 de angajaţi.
AEx Flote: Care a fostul nivelul investiţiilor şi în ce au fost concretizate ?
Lucian Aldescu: Anul acesta am bugetat investiţii în valoare de 1 milion de euro în dezvoltarea şi optimizarea serviciilor DPD, în modernizarea hub-urilor, îmbunătăţirea serviciului de prealertare ”Predict” şi în lansarea serviciului unic pe piaţă ”DPD Classic Bulgaria”, serviciu prin care oferim clienţilor posibilitatea extinderii afacerilor şi în ţara vecină.
AEx Flote: Câţi clienţi aţi câştigat în 2014? De unde a venit creşterea?
Lucian Aldescu: DPD este partenerul a peste 3.000 de clienţi, de la lideri de piaţă la challengeri. Un procent în creştere continuă îl reprezintă magazinele online, circa 40%. Creşterea vine din achiziţiile de clienţi pentru care oferim soluţii logistice la nivel naţional şi internaţional şi clienţi din alte ţări pentru care oferim flux logistic în România.
AEx Flote: Ce procent reprezintă livrările online din businessul DPD?
Lucian Aldescu: Peste 40% dintre livrările DPD sunt generate de comerţul online. Per ansamblu, DPD livrează zilnic peste 15.000 de colete. Însă în anumite situaţii, de exemplu Blak Friday, acest număr este mult mai mare, deci se complică foarte mult logistica.
AEx Flote: Când încep pregătirile pentru Black Friday şi în ce constau?
Lucian Aldescu: Black Friday nu este genul de eveniment care ţi-ai dori să te prindă nepregătit. Pentru a onora toate comenzile procesate cu ocazia Black Friday este nevoie de o logistică foarte bine pusă la punct şi de profesionişti. Pregătirile încep cu 3-4 luni înainte, ne asigurăm că sistemele IT sunt operativ-eficiente pentru siguranţa procesării comenzilor şi rambursurilor. De asemenea, subcontractăm personal suplimentar care trebuie instruit corespunzător pentru a face faţă volumului mare de muncă din această perioadă. Avem în acelaşi timp şi departamentul de Customer Service disponibil 24/7 pentru rezolvarea rapidă a tuturor cererilor. Obiectivele noastre sunt livrarea coletelor în termenii de livrare agreaţi cu clienţii noştri, o rată de retur cât mai scăzută şi clienţi multumiţi.
AEx Flote: Câţi clienţi magazine online aveţi şi din ce domenii?
Lucian Aldescu: Aproximativ 40% din clienţii noştri sunt magazine online, cele mai multe livrări venind din zona IT&C, fashion, îngrijire personală şi jucării.
AEx Flote: Ce volume aveţi de Black Friday faţă de o zi obişnuită?
Lucian Aldescu: Dacă într-o zi obişnuită livrăm peste 15.000 de colete, de Black Friday volumele cresc cu 40-60%, mai precis peste 24.000 de colete.
AEx Flote: Ce flotă de maşini aveţi la dispoziţie pentru Black Friday? Faceţi faţă volumului de livrări?
Lucian Aldescu: Flota DPD va creşte pentru această perioadă şi inclusiv pentru perioada de sărbători cu 35%. Pentru livrările e-commerce, DPD mizează în mare parte pe van-uri pentru livrările din oraşe, iar pe maşinile de 3,5 tone pentru zonele periferice. Pentru livrările internaţionale, distanţa hub-destinaţie se face cu camioane de 20 de tone sau în regim swap body. DPD încearcă să găsească mereu soluţii eficiente care să reducă timpii de tranzit şi să înlesnească accesul clientului la colet.
AEx Flote: Costurile operaţionale cresc? Este rentabil Black Friday?
Lucian Aldescu: DPD România a investit în fiecare an, începând cu 2008, peste 500.000 de euro în sisteme logistice şi IT. Acest lucru ne-a oferit siguranţă şi ne-a ajutat să creştem atât de mult în această perioadă. Costurile suplimentare pentru perioada Black Friday vin din subcontractarea de personal şi maşini, care vin să susţină creşterea volumelor.
AEx Flote: Care sunt riscurile suplimentare la care vă aşteptaţi de Black Friday? Dar problemele cu care vă confuntaţi în această perioadă?
Lucian Aldescu: Curierii sunt interfaţa dintre magazinul online şi client, presiunea pusă pe aceştia fiind foarte mare în perioadele de genul Black Friday. Cea mai mare problemă este metoda de plată cash la livrare care consumă timp şi îl poate pune pe curier în situaţia în care nu are posibilitatea de a acorda rest şi de a gestiona în afară de colete şi o sumă mare de bani. Comunicarea ineficientă dintre magazinul online şi clientul final atrage adesea culpa asupra curierului care este, de fapt, intermediarul. Mai există problema necompletării corespunzătoare de către client a datelor de livrare (adresa incompletă, lipsă cod poştal, lipsă număr de telefon). Toate acestea consumă timp şi reduc eficienţa. Un alt factor foarte important pentru perioada Black Friday ţine de condiţiile meteo şi de aglomerarea infrastructurii din România.
AEx Flote: Care este traseul unui colet?
Lucian Aldescu: Până la destinaţie, coletul trece prin diferite centre de sortare automatizate, sortatoare, cititoare de greutate şi de coduri de bare. Pentru o livrare reuşită, indiferent că este
vorba de activitatea de pregătire a coletului pentru transport sau de livrarea propriu-zisă, factorul cheie şi indispensabil este pregătirea riguroasă a staff-ului şi, implict, lucrul în echipă.
AEx Flote: Ce aşteptări aveţi de la Black Friday 2014?
Lucian Aldescu: Am învăţat multe din experienţa Black Friday din anii anteriori şi pentru 2014 dorim să ne respectăm angajamentele faţă de clienţii noştri şi implicit faţă de clienţii acestora. Avem discuţii cu clienţii şi stabilim împreună obiectivele acestui eveniment astfel încât să fie o experienţă fericită pentru toţi cei implicaţi. Comerţul electronic creşte anual cu double digits, iar magazinele online sunt într-o permanentă campanie de promovare, lucru care ne face să estimăm o creştere şi mai mare a volumelor faţă de anul trecut.
Despre DPD International
Cu peste 3 milioane colete livrate zilnic, DPD este unul dintre liderii internaţionali ai serviciilor de coletărie şi curierat express. Compania deţine cea mai importantă reţea rutieră din Europa şi livrează în 230 de ţări din lume. Clienţii DPD, atât cei business, cât şi persoane fizice, au la dispoziţie o gamă largă de servicii de curierat naţionale şi internaţionale. DPD are 24.000 de angajaţi şi o flotă de 18.000 de vehicule, care operează în peste 800 de locaţii din 40 de ţări. Acţionarul majoritar, cu 83,32% din acţiuni, este GeoPostGroup, subsidiară aflată în proprietatea grupului francez La Poste. Cu o cifră de afaceri consolidată de peste 4,4 miliarde de euro în 2013, GeoPost este în prezent al doilea cel mai mare furnizor de servicii de curierat şi coletărie din Europa.
Despre DPD România
DPD România este activă pe piaţa locală din 2008, prin preluarea Pegasus Curier, prima companie de livrări urbane din România, înfiinţată în 1997. În Martie 2008, GeoPost a achiziţionat pachetul majoritar al Pegasus Curier, acesta preluând numele DPD România. În prezent, DPD România se numără printre primele 5 companii de curierat rapid şi coletărie din România, cu peste 500 de angajaţi (inclusiv francizele), 72 depozite şi 15.000 de colete livrate zilnic. DPD România are o acoperire naţională în proporţie de 100% şi efectuează livrări în peste 230 de ţări din întreaga lume. DPD România a încheiat anul 2013 cu o cifră de afaceri de 14,5 milioane de euro, în creştere cu 40% faţă de cea realizată în 2012.
Comentați?