Lotul Pietroasele – Buzău (13,9 km) de pe sectorul Ploiești – Buzău, parte din Autostrada A7 Moldova, a fost atribuit constructorului turc Tekfen Insaat ve Tesisat.
”După reevaluarea ofertelor și după respingerea contestației Danlin XXL SRL de către Curtea de Apel București, CNAIR a desemnat un nou constructor. După trecerea termenului legal de 10 zile, dacă nu vor fi depuse noi contestații, este posibilă semnarea contractului pentru construcția ultimului din cele 13 loturi ale A7 finanțate din PNRR”, a precizat Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale pentru Administrarea Infrastructurii (CNAIR).
Valoarea contractului este de 1,15 miliarde de lei (fără TVA).
Lucrările, care includ 8 poduri și un pasaj (1,26 km), trebuie finalizate în 20 de luni, după emiterea Ordinului de Începere.
Pentru Lotul 3 Pietroasele – Buzău, primul constructor desemnat a fost Asocierea Drum Asfalt – Trameco (grup Selina), în februarie 2022. Licitația a fost contestată de trei participanți, CNSC a respins una dintre contestații, dar le-a admis pe celelalte două, ceea ce a obligat CNAIR să reevalueze ofertele depuse. În octombrie 2022, noul constructor desemnat a fost Asocierea Nurol – Makyol din Turcia, dar o nouă contestație, de data aceasta a companiei Danlin XXL SRL din Piatra Neamț, a blocat semnarea contractului. Drept urmare, proiectul intră pentru a treia oară în evaluarea ofertelor.
Traseul Autostrăzii Ploiești – Buzău
Traseul viitoarei autostrăzi Ploiești – Buzău se desprinde din Autostrada A3, la km 53, în dreptul localității Dumbrava, prin intermediul unui nod rutier, care asigură o viteză de circulație de 80 km/h. Apoi traversează calea ferată Ploiești – Urziceni și DJ 101F (Dumbrava – Ciupelnița) și continuă pe direcția nord-est, traversând râul Cricovul Sărat, DN 1D Ploiești – Urziceni, iazul Valea Războiului și DJ 102N (Colceag – Parepa-Rușani).
La km 21, autostrada se intersectează cu DJ 100C (Condurata – Fulga de Sus), unde este prevăzut un alt nod rutier, prin care se va face legătura cu orașul Mizil și cu celelalte localități din zonă.
La km 30 este granița dintre județele Prahova și Buzău, iar în continuare, ruta autostrăzii întâlnește DJ 103R (Găgeni – Vintileanca) și parâurile Năianca și Sărata. La intersecția cu DJ 203C (Pietroasele – Movila Banului), se va realiza un alt nod rutier, prin care se va asigura accesul la localitățile din jur și către zona viticolă Dealu Mare, una dintre cele mai importante din țară.
În continuare, traseul va traversa Valea Leonteasa, va intersecta DJ 203G (Stâlpu – Pietrosu), va ocoli Pădurea Spătaru și localitatea Groșani prin partea de nord, urmând să treaă apoi peste parâul Călmățui.
La intersecția cu DN 2, în nordul localității Spataru, este prevăzut un alt nod rutier, iar la cea cu DN 2B (Buzău – Brăila) și DJ 203D vor fi construite pasaje peste autostradă. Traseul traversează apoi calea ferata Buzău – Brăila și DN 2B prin intermediul unui pasaj, zonă în care se prevede realizarea unui alt nod rutier, care marcheaza finalul Autostrăzii Ploiești – Buzău.
CITEȘTE ȘI:
Opt state din UE, printre care şi România, se opun noilor reguli referitoare la gazele de eşapament
Aproape 140 de vehicule au fost oprite să intre în Pasajul Unirii
Comentați?