Lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva poate fi deschis circulaţiei, dar cu restricţie de tonaj de 7,5 tone şi cu limitare de viteză la 80 de km/h, a recomandat consultantul care face expertiza tehnică, citat de Radio Romania Actualităţi.
Expertiza tehnică, angajată de CNAIR, a început la sfârşitul lunii septembrie, după ce ministrul demis al Transporturilor, Răzvan Cuc a decis rezilierea contractului cu constructorul spaniol Comsa, fiind identificate 60 de neconformităţi, printre care cedări de terasament sau fisuri longitudinale şi transversale.
CNAIR a executat la jumătatea lunii septembrie garanţia constructorului lotului 3 al autostrăzii, inainte de pronunţarea deciziei tribunalului prin care se suspenda executarea. Compania a emis o factură de penalităţi pentru neremedierea unor conformităţi in timpii in care trebuiau să remedieze şi pentru intârzierile din contract, in valoare de 73 de milioane de lei, iar valoarea garanţiei de bună execuţie a contractului este de 58 de milioane de lei.
Neînţelegerile dintre autorităţile române şi constructorul lotului, au apărut în momentul în care ministrul Transporturilor a cerut firmei spaniole să ofere o garanţie a lucrărilor de 10 ani, în loc de 4 ani, aşa cum este stipulat în contractul iniţial.
Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost contractate la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA. Din această sumă, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României.
CITEŞTE ŞI:
Primele oraşe care au luat bani de la stat pentru staţii de încărcare
Aceasta este noua Toyota Yaris model 2020!
Cei mai bogaţi 20 de oameni din industria auto. Surpriza de pe locul I
Comentați?