Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat marti, lansarea licitației pentru finalizarea lucrărilor pe ”problematicul lot 3 Chețani – Câmpia Turzii”, parte din Autostrada A3 Transilvania.
”Urmărim cu prioritate acest proiect, pentru că este crucial să nu mai existe alte întârzieri peste cei cinci ani în care românii ar fi trebuit să poată deja circula pe această autostradă”, a precizat ministrul Transporturilor.
Potrivit acestuia, contractul a fost licitat și atribuit în 2015, lucrările au început în 2016 și ar fi trebuit să se încheie într-un an. În 2021 ajunseseră la doar 40%, după ce constructorul, compania Straco, a intrat în insolvență.
”După un „progres” de numai 1% în 5 luni, Compania de drumuri a ajuns la soluția pe care a încercat să o evite până acum, dar care devenea singura opțiune fezabilă pentru avansarea lucrărilor – a reziliat contractul, cu intenția de a relicita urgent proiectul. În primăvară, instanța a dispus suspendarea rezilierii până la judecarea pe fond. Luna aceasta, situația s-a deblocat, odată cu admiterea cererii creditorilor de declarare a falimentului antreprenorului care și-a pierdut capacitatea de folosință. Astfel, Compania de drumuri a putut să notifice încetarea de drept a contractului și să organizeze cât mai rapid noua licitație”, a explicat Cătălin Drulă.
Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii (15,6 kilometri) este lotul al treilea de pe sectorul 2A Ogra – Câmpia Turzii, fiind, de altfel, și singurul segment nefinalizat care blochează circulația continuă între Ungheni și Nădășelu, în lungime de 108,4 km.
CITEȘTE ȘI:
TEST COMPARATIV Jeep Gladiator vs Toyota Hilux
Și ASF achiziționează autovehicule hibride prin programele Rabla
SUV Fest 2021: Sărbătoarea SUV-urilor, în acest weekend, la TCS Racing Park
Comentați?