Tunelul Meseş, care va fi construit pe traseul Autostrăzii Transilvania, sectorul 3B3 Poarta Sălajului – Zalău, va fi lansat în licitaţie cel mai probabil în luna mai, a anunţat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Tunelul Meseş va avea o lungime 2,9 kilometri, de 3 ori mai mare decât actualul cel mai lung tunel rutier din România, de 884 metri, construit în urmă cu 45 de ani pe Transfăgărăşan.
Pentru realizarea sa a fost agreată ca, soluţie tehnică, subtraversarea Munţilor Meseş, prin două galerii.
Potrivit ministrului Transporturilor, valoarea estimată a construcţiei este de 1,28 miliarde de lei.
Indicatorii tehnico-economici privind această investiţie au fost reaprobaţi, iar documentaţia pentru demararea procedurii de atribuire este în curs de elaborare, urmând a fi transmisă spre validare către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice.
„Noi estimăm ca până undeva în aprilie să finalizăm (…) şi să fim în situaţia în care în luna mai să urcăm în SICAP, pentru licitaţie – proiectare şi execuţie, tunelul Meseş”, a precizat Lucian Bode.
La rândul său, directorul Companiei Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Florin Scarlat, a precizat că tunelul este un obiectiv de investiţii special, pentru care s-a cerut asistenţă din partea unor experţi străini.
În 2020, se împlinesc 8 ani de la depăşirea termenului programat pentru finalizare lucrărilor la Autostrada Transilvania. Din cei 415 km promişi în 2004, astăzi sunt finalizaţi şi deschişi traficului doar 75 de km. În schimb, costurile au crescut substanţial, de la 2,24 miliarde de euro iniţial, la 5,3 miliarde de euro în prezent.
CITEŞTE ŞI:
CNAIR pregăteşte construcţia de moteluri, magazine şi restaurante pe autostrăzi
Peste 15.000 de asigurări RCA aparţin unor firme radiate
Planul pentru instalarea de staţii electrice în parcările a trei autostrăzi
Comentați?