Cam aşa ar putea fi caracterizată pe scurt Kia cee´d, modelul care se apropie din ce în ce mai mult de etaloanele clasei compacte, premianta Europei. Acum, după facelift, avem un plus de putere şi de rafinament.
Kia cee´d a suferit un facelift, deci suntem la a doua generaţie şi a patra schimbare la faţă. De la început s-a vrut un model care să se bată de la egal la egal cu Golf, Focus, Astra, 308 sau Megane. Nu e (încă) premiantul clasei, însă devine un model din ce în ce mai greu de acceptat de concurenţă. Asta pentru că cei de la Kia încearcă să fie tot mai competitivi, să ţină preţurile sub control şi să ofere calitate. Iar noul cee´d este mai atent lucrat pe alocuri şi mai tentant decât concurenţi care au o istorie considerabil mai vastă.

Noul cee´d a primit câteva retuşuri optice, în special în zona farurilor şi a spoilerului faţă, dar şi a lămpilor care au de acum tehnologie LED, pentru un plus de rafinament în design. Tot la capitolul rafinament s-a umblat şi la mici reglaje de fineţe ale trenului de rulare, la materialele izolatoare fonic, iar în gamă a apărut un nou motor pe benzină de 1 litru şi 100 sau 120 CP. Noi am testat o versiune mult mai apropiată de visurile românilor, un diesel de 1,6 litri şi 136 CP, cu 8 CP mai mulţi decât înainte de facelift.
Plusul de putere nu este neapărat sesizabil, cât impresia generală este îmbunătăţită. Cu riscul de a mă repeta, Kia cee´d devine din ce în ce mai rafinată.
La interior se păstreză o atmosferă de model de clasă superioară, din prisma dotărilor (vehiculul de test avea o echipare foarte ofertantă). Sisteme precum cel de recunoaştere a semnelor de circulaţie sau cel de parcare automată, unitatea multimedia performantă sau calitatea fabricaţiei şi a materialelor conlucrează pentru buna impresie lăsată şoferului.
Ţinuta de drum este echilibrată, înclinată mai mult spre latura de confort. Sistemul de suspensie este bine setat, iar amortizarea se face silenţios, fără zgomote parazite supărătoare. Sistemul de direcţie apelează la un artificiu interesant – are trei moduri de funcţionare (Comfort, Normal şi Sport) şi poate fi ori pe placul celor care vor să mişte volanul cu un singur deget, ori pe cel al şoferilor care apreciază un feedback mai bărbătesc.
VERDICT
Kia cee´d era oricum o prezenţă tentantă, facelift-ul nefăcând decât să stârnească şi mai mult apele în segmentul C. În ansamblu vorbim despre o cizelare, o maturizare venită la fix. Raportul preţ/echipare/calitate e greu de neglijat.
Comentați?