Că rușii se pricep să facă tancuri – nu se-ndoiește nimeni. Că se pricep la mașini de curse ne-o demonstrează prin Lada Vesta, în sezonul actual al WTCC. De ce nu s-ar pricepe atunci să combine cele două concepte, realizând camionul Kamaz Master pentru Dakar 2017?
Rally-raidurile Dakar Series din 2016 n-au fost de bun augur pentru ruși: Iveco le-a suflat victoria. De aceea, deciși să uite semi-eșecul din acest an, ei au aruncat schițele vechiului camion, luând munca de la zero. Au hotărât astfel să renunțe la conceptul de cabină avansată, dispusă în fața axei față, care scutura serios echipajul. În locul său, noua cabină retrasă așează echipajul între cele două punți, oferindu-i tot comfortul necesar orelor petrecute peste coclauri, la viteze de până la 160 km/h.
Pentru că da, aceasta este viteza de top ”pe orice suprafață” pe care-o va atinge camionul dezvoltat de ruși. Pentru asta, în compartimentul motor se ascunde un diesel de 12,5 litri, cuplat la o transmisie secvanțială ZF cu 16 trepte. Bau-bau se alimentează dintr-un rezervor de 1000 l și-și aruncă cei 980 CP către sol prin intermediul tuturor celor 4 roți.
”Dakar 2017 va fi în întregime despre viteză. Nu vor fi multe porțiuni de cross-country, iar toate camioanele noastre de anul trecut aveau aptitudini deosebite de off-roadere. Am fost deci nevoiți să modificăm conceptul pe ici – pe colo, pentru a schimba configurația și a ne adapta unei competiții atât de tehnice și rapide precum Dakar”, spune Eduard Nikolaev, dublu campion la Dakar pentru echipa de curse Kamaz.
Rușii sunt în teste intensive cu noul camion, participând anul acesta la SilkWayRally, unde au ocupat locurile 1, 2, 4, și 5. Testele serioare vor începe însă în 2017, când îi vor avea drept adversari pe cei mai puternici competitori posibili. Până atunci, însă, vă propun să ne delectăm cu clipul de prezentare al noii generații Kamaz Dakar.
Comentați?