Uniunea Europeană şi-a asumat ca obiectiv creşterea siguranţei rutiere începând cu anul 1992, prin tratatul de la Maastricht. În anul 1993, când European Transport Safety Council a fost înfiinţat, peste 650.000 de persoane şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere. De atunci, numărul anual de decese a scăzut cu aproximativ 60%.
În intervalul 2001-2010 s-a reuşit scăderea cu 43% a numărului de perosane decedate. După anul 2010, „Programul cadru pentru un spaţiu european de siguranţă rutieră: Orientări pentru politica de siguranţă rutieră 2011-2020” şi-a propus ca obiectiv strategic reducerea cu 50% a deceselor rezultate din cauza accidentelor rutiere.
Procentul anual de scădere necesar pentru atingerea obiectivului de siguranşă rutieră ar fi trebuit să fie de 6,7%. Cele mai bune rezultate s-au înregistrat în perioada 2011-2013. Progrese mai puţin semnificative au fost, însă, înregistrate în ultimii 5 ani: din 2013 până în 2018, inclusiv, decesele au scăzut doar cu 4%, în ultimul an scăderea fiind de doar 1% (2018 faţă de 2017).
Încetinirea ritmului de scădere a deceselor pe şoselele din Europa este legată de factori precum creşterea
continuă a utilizării transportului rutier, scăderea bugetelor dedicate siguranţei rutiere, sumele mai mici dedicate investiţiilor în infrastructură, în personalul poliţienesc ce acţionează în domeniul circulaţiei şi în programele de prevenire.
Citiţi articolul integral pe www.zero-accidente.ro
TE-AR MAI PUTEA INTERESA ŞI:
Topul asigurătorilor RCA la finalul trim. III
Carburanţi pentru cele 174 de maşini de la Camera Deputaţilor
Rivian R1T și R1S au cel mai mic diametru de bracaj din lume! Video!
Comentați?