Prima reţea de alimentare cu GNC

Prima reţea de alimentare cu GNC - gaz natural comprimat din România a fost inaugurată, vineri, de-a lungul coridoarelor europene de transport, investiţie în valoare de 5,2 milioane de euro, care se va derula până în 2019.



statie-gnc-antares

Proiectul, dezvoltat de Antares Group, beneficiază de o contribuţie nerambursabilă de 4,4 milioane de euro din partea Agenţiei Executive pentru Inovare şi Reţele (INEA) din cadrul Comisiei Europene. Proiectul se derulează prin firma Denisson Energy, membră a Antares Group, şi Asociaţia Producătorilor şi Utilizatorilor Gazului Natural Comprimat (CNG România).

Aceasta este o alternativă viabilă la combustibilii clasici, prin marele plus pe care îl aduc reducerea drastică a emisiilor de particule, fapt ce contribuie la îmbunătăţirea calităţii aerului şi implicit a sănătăţii noastre a tuturor, pe de o parte, şi economia substanţială de costuri cu carburantul pe de altă parte. De aceea, Antares pariază pe dezvoltarea autovehiculelor cu motoare pe GNCV într-un viitor apropiat”, arată Dumitru Becşenescu, preşedinte al Antares Group şi preşedinte al Asociaţiei CNG Romania.

Staţiile vor fi amplasate în oraşele principale ce sunt tranzitate de coridoarele europene de transport rutier Rin – Dunăre (Arad, Timişoara, Deva, Sibiu, Piteşti, Bucureşti, Constanţa) şi Orient/Est-Mediterana (Drobeta Turnu-Severin şi Craiova).

Primei staţie publică de GNCV din România a fost inaugurată de Antares Group, în 2015, la Râmnicu Vâlcea. România era, până acum, singura ţară din Uniunea Europeană care nu deţinea o reţea de staţii de alimentare pentru maşinile pe gaz natural comprimat, deşi există o directivă europeană care spune că, până în 2020, toate statele membre trebuie să aibă astfel de staţii în reţeaua naţională de drumuri, la fiecare 150 de km.

„Lipsa de apetit pentru investiţii în acest domeniu a fost justificată de trei factori: absenţa unei pieţe de desfacere, costurile de investiţie prea mari, şi, până de curând, o legislaţie nedefinită în domeniu. Am vazut această oportunitate şi am depăşit toate dificultăţile datorită dorinţei mele de a face ceva care sa conteze pentru a le putea oferi un viitor mai bun copiilor noştri”, a precizat Dumitru Becşenescu.

Potrivit acestuia, maşinile pe gaz natural comprimat poluează cu până la 30% mai puţin şi sunt cu 50-70% mai silenţioase decât maşinile cu motor Diesel. O maşină alimentată cu gaz natural comprimat are o autonomie de până la 500 km şi este, în medie, cu 50% mai economică. Reprezentanşii Antares Group adaugă şi faptul că, la capitolul siguranţă, o astfel de maşină se situează pe primul loc datorită faptului că gazul natural comprimat este mai uşor decât aerul, nu este toxic şi se aprinde greu, diminuând considerabil riscul de accidente.

 

Adaugati comentariu