Advertisement
Akira Marumoto
Home Piaţa auto Autoturisme Interviu cu Akira Marumoto, CEO Mazda

Interviu cu Akira Marumoto, CEO Mazda

Noul CEO Mazda într-un interviu complet despre propulsia electrică, producția de energie, motorul Wankel și conducerea autonomă, totul pe fondul intenției companiei de a-și păstra independența.

Akira Marumoto a devenit CEO Mazda în iunie 2018, în locul lui Masamichi Kogai. Acesta a preluat frâiele unei companii carismatice, mândră de istoria și independența sa și totuși suficient de deschisă încât să accepte semnarea unui acord tehnic și financiar cu Toyota. Astfel, va putea face față provocărilor tehnologice ale viitorului apropiat cu o mai mare siguranță. L-am intervievat pe dl. Marumoto cu ocazia lansării noii generații Mazda3, primul „fruct“ al noii generații de modele nipone.

Unul dintre punctele cheie ale acordului cu Toyota este inaugurarea unei fabrici comune în SUA. Veți produce acolo mașini cu platforme comune, sau veți dezvolta gamele separat?

Uzina din SUA este o parte importantă a acordului cu Toyota, dar am rămas fideli filosofiei noastre de independență, iar intenția fermă de a proteja valorile mărcii, rămâne. Astfel, posibilitatea de a dezvolta modele comune cu Toyota este îndepărtată. Totuși, colaborăm sub multe aspecte, printre care conectivitatea car-to-car.

Mazda Skyactiv-X

Deci nu veți ceda brevetul Skyactiv-X și partenerului dvs?
Nu: este o tehnologie care simbolizează și definește imaginea Mazda din prezent.

Reciproca este valabilă? Nu veți utiliza sistemul hibrid de la Toyota?
Nu, nu o vom face. Astăzi sunt multe modalități de hibridizare. Iar noi, pe Mazda3, folosim deja un mild-hybrid pe 24V care, combinat cu motoarele tot mai eficiente, poate garanta rezultatele pe care le așteptăm.

CEO Mazda: începe era electrică

Care e poziția Mazda față de obiectivele de reducere a emisiilor poluante votate recent de UE?
Aș spune că sunt în concordanță cu acordul de la Paris din 2015 privind combaterea emisiilor de CO2. Va fi dificil pentru toți producătorii de mașini să le atingă. De aceea ne punem și noi problema, și nu suntem singurii: cum va fi produsă energia electrică pentru motoarele electrice care vor apărea pentru a atinge aceste obiective? În Europa, cred că Franța va fi avantajată, pentru că o bună parte din necesarul de curent este produs prin energie nucleară. Dar restul Europei cum va produce curentul? Vom pasa emisiile CO2 de la autoturisme la procesul de producere a energiei electrice?

Apropo de Europa: credeți că o uzină aici ar fi o soluție bună pentru Mazda, dată fiind politica protecționistă din cadrul UE?
Strategia noastră este să profităm cât mai mult de capacitatea fabricilor pe care le avem deja, inclusiv de cea a noii uzine din SUA, pentru a atinge țintele globale pe care ni le-am propus în cel mai recent plan industrial.

Să ne întoarcem la propulsia electrică: când vom vedea prima Mazda 100% electrică?
În 2020. Nu va fi o mașină mare, dimpotrivă. Și va avea două versiuni: una complet electrică și una cu range extender, care va fi un motor rotativ.

Adio, Wankel!

Wankel, care, până acum câțiva ani a fost o specialitate Mazda, va rămâne, deci, doar pe post de range extender?
Toți colegii mei, inclusiv eu, ne-am dori să ne întoarcem la producerea unui motor rotativ, dar este doar un vis frumos. Azi avem alte priorități: conectivitatea, conducerea asistată și, așa cum spuneam, propulsia electrificată.

Asta înseamnă că nu vom mai avea un RX-8?
Nu avem în plan un coupé sportiv de înaltă performanță.

Fără conducere autonomă

La ultimul interviu pe care ni l-a acordat, predecesorul dvs., dl Kogai, a exclus foarte decis conducerea autonomă la Mazda. S-a schimbat ceva de atunci?
Cel puțin până în 2030 nu vom avea un autoturism complet autonom în gamă, pentru că marca noastră se bazează pe plăcerea de a conduce. Desigur, rularea semi-autonomă va fi prezentă pe automobilele noastre, dar și aici există nuanțe. Studiem un sistem numit CoPilot, care intervine doar când șoferul este în incapacitatea de a conduce, ducând mașina într-un loc sigur.

Referitor la mașinile de familie: în unele țări din Asia vindeți mașini cu șapte locuri, precum CX-8. Va apărea SUV-ul și în Europa, poate la schimbarea generației?
Totul depinde de reglementările anti-poluare din diferitele regiuni: trebuie să vedem dacă o mașină prin natura ei foarte grea, poate depăși standardele tot mai stricte. Încă nu am luat nicio decizie în acest sens.
(Quattroruote)

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdePiaţa auto

Șeful Bosch: ”Electrificarea tuturor vehiculelor va dura 35 de ani”

Directorul general al grupului german de inginerie Bosch, Stefan Hartung crede că...

Comisia Europeană
Flotă verde

Comisia Europeană pune la dispoziție 1 miliard de euro pentru puncte de reîncărcare și de realimentare

Comisia Europeană a lansat o cerere de propuneri în cadrul Mecanismului pentru...

Denis-Le-Vot Sandero
Flotă verdePiaţa auto

Viitoarea generație Dacia Sandero va avea atât variante termice cât și electrice

Denis Le Vot, șeful global al mărcii Dacia, a confirmat că viitoarea...

Peugeot E-RIFTER
Flotă verde

Peugeot E-RIFTER. Vehicul multifuncțional de agrement

La fel ca restul gamei Peugeot, E-RIFTER duce electrificarea și eficiența la...