Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 11,3% în trimestrul
I 2025 faţă de trimestrul I 2024, arată datele publicate, luni, de Institutul Național de Statistică. În aceeași perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 2,7% comparativ cu trimestrul I din anul 2024. Potrivit INS, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a crescut cu 2,3 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2024, ajungând la 74%.
În trimestrul I 2025, comparativ cu trimestrul I al anului 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru
transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria mopede ṣi motociclete cu
36,3%, la categoria autoturisme cu 10,6% ṣi la categoria autobuze și microbuze cu 1,4%. În ceea ce privește
înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la
categoria mopede ṣi motociclete cu 54,4% ṣi la categoria autoturisme cu 1,4% ṣi scădere la categoria autobuze
ṣi microbuze cu 6,1%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri
la categoria remorci ṣi semiremorci cu 7,5% ṣi la categoria autotractoare cu 1,1% ṣi scădere la categoria
autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 0,4%. Înmatriculările noi de vehicule rutiere
noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,0% ṣi scăderi
la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 28,4% ṣi la categoria
autotractoare cu 19,1%.
Faţă de trimestrul IV 2024, în trimestrul I 2025, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere
cu 0,7% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 6,3% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în
circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2025, în proporție de 64,4%, vehicule cu normele de
poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,0%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma
europeană Euro 4, respectiv 33,1%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule,
respectiv 22,3% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai
multe vehicule, respectiv 23,5% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în
proporṭie de 27,1%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare
în proporṭie de 44,9%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe
vehicule, respectiv 22,3% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
Cum vor fi taxate vehiculele electrice de companie în Belgia și Țările de Jos
Poșta Română își modernizează flota pentru livrări rapide, cu 80 de utilitare









Comentați?