Înmatriculările noi de vehicule pentru pasageri, în scădere cu 12,3%


În trimestrul IV din 2022, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 68,3%, în scădere cu 5 puncte procentuale faţă de acelaşi trimestru al anului 2021.
În perioada octombrie – decembrie 2022, comparativ cu intervalul similar din anul precedent, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creşteri la categoria autobuze şi microbuze cu 54,9% şi la categoria mopede şi motociclete cu 12,5% şi o scădere la categoria autoturisme cu 13,1%.
În ceea ce priveşte înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor, au fost înregistrate creşteri la toate categoriile astfel: la categoria autobuze şi microbuze cu 78,9%, la categoria mopede şi motociclete cu 23,9% şi la categoria autoturisme cu 3,4%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 17,2% şi creşteri la categoria autotractoare cu 11,2% şi la categoria remorci şi semiremorci cu 3,3%.
Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creştere la categoria autotractoare cu 45,1% şi scăderi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 12,8% şi la categoria remorci şi semiremorci cu 0,6%.
Faţă de trimestrul III 2022, în trimestrul IV 2022, înmatriculările noi au înregistrat scădere cu 12,5% la vehiculele pentru transportul pasagerilor şi cu 10,9% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Potrivit INS, vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulaţie, cuprindeau, la sfârşitul trimestrului IV 2022, în proporţie de 59,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 şi în proporţie de 11,5%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deţinută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 34,9%; pentru categoria autobuze şi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 24,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede şi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 27,7% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporţie de 29,3%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporţie de 37,3%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 24,9% au fost clasificate în norma Non-Euro.
CITEȘTE ȘI:
”Rabla Local” debutează în luna martie. Ar putea fi casate 100.000 mașini mai vechi de 15 ani