Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculările de maşini second-hand, în creştere anuală de peste 12%. Topul mărcilor

Înmatriculările de maşini second-hand, în creştere anuală de peste 12%. Topul mărcilor

Înmatriculările de autoturisme second-hand au înregistrat, în România, o creştere de 12,67%, în primele opt luni ale anului în curs, până la 156.885 unităţi, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2014, când numărul acestora s-a situat la 139.244 de unităţi.

Potrivit statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în luna august 2015, au fost înmatriculate 21.693 de autoturisme rulate, mai multe cu 8,27% faţă de august, anul trecut, când s-au consemnat 20.036 unităţi.

Marca auto second-hand preferată a românilor rămâne, în continuare, Volkswagen, cu 44.811 unităţi înmatriculate din ianuarie până în august 2015, în creştere cu 14,47% faţă de aceeaşi perioadă din 2014.

Datele DRPCIV arată că Topul preferinţelor românilor este următorul:

  1. Volkswagen (44.811unităţi, +14,47%)
  2. Opel (27.041 unităţi, +8,25%),
  3. Ford (18.206 unităţi, +11,03%),
  4. BMW (11.113 unităţi, +22,96%),
  5. Audi (10.913 unităţi, +18,66%),
  6. Skoda (7.314 unităţi, +17,93%),
  7. Renault (6.534 unităţi, +16,76%),
  8. Mercedes-Benz (5.882 unităţi, +10,54%)
  9. Fiat (3.538 unităţi,—14,38%).

Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2014, parcul auto naţional din România ajunsese la 6.270.615 unităţi, în creştere cu 4,77% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când numărul acestora era de 5,98 milioane de exemplare.

Din numărul total de vehicule care circulau pe drumurile naţionale la finele anului trecut, 4.905.630 de unităţi erau autoturisme, iar peste 2,92 milioane dintre acestea aveau o vechime mai mare de 12 ani. De asemenea, 3.159.717 de autoturisme aveau motoare pe benzină, în timp ce 1.741.099 de unităţi erau pe motorină.

Conform sursei citate, circa 1,97 milioane de vehicule din parcul auto naţional prezentau o vechime cuprinsă între 6 şi 10 ani, iar 1,53 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. În acelaşi timp, aproximativ aproape 1,103 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani şi doar 197.741 de exemplare se încadrau la o vechime de 0-2 ani.

La nivel general, 3,401 milioane de români au preferat maşinile Diesel, iar 2,539 milioane cele pe benzină, potrivit DRPCIV.

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

mașini electrice
Analize de piață

Mașinile electrice mici de 25.000 € ar putea deveni profitabile până în 2025. Analiză T&E

Pentru a concura cu afluxul chinez de vehicule ”verzi” din segmentul B,...

vehiculelor electrice
Analize de piațăFlotă verde

China și-a păstrat prima poziție în competiția vehiculelor electrice. Studiu EY

China și-a păstrat prima poziție în progresul către un viitor al vehiculelor...

germania
Analize de piață

Din ce în ce mai multe mașini vechi circulă pe șoselele din Germania. Analiză Deutsche Bank

Germania este o țară care iubește mașinile. Cu o densitate de 578...

Înmatriculările de autoturisme noi
Analize de piață

Înmatriculările de autoturisme noi, în creștere cu 20% în primele 8 luni din 2023

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 20% în primele 8 luni...