În primele 10 luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut marginal, cu 0,7%, comparativ cu perioada similară de anul trecut, până la 8.856.195 unități, arată datele publicate de ACAROM și ACEA. În același interval, numărul de autoturisme noi înmatriculate în România a crescut cu 5,4%.
Din totalul autoturismelor înmatriculate în UE, 1.172.737 unități au fost full electrice, în scădere cu 4,9% comparativ cu perioada ianuarie – octomrbie 2023, iar, 3.310.135 unități cu propulsie hibridă, în creștere cu 14,2%.
În primele 10 luni, au fost înregistrate creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu perioada similară din 2023 în Spania (4,9%) și Italia (0,9%), în timp ce Germania și Franța au înregistrat scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi, de 0,4%, respectiv 2,7%.
În luna octombrie 2024 , înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 1.1% față de octombrie 2023 , atingându-se un nivel de 856.762 unități.
România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 127.061 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de 5,4% comparativ cu perioada ianuarie – octombrie 2023. Dintre acestea, 7.943 autoturisme noi înmatriculate au propulsie full electrică (-33,6%) și 48.322 unități au propulsie hibridă (34,7%) .
În ceea ce privește constructorii de automobile , cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 2.836.343 unități, în creștere cu 2,3% , urmate de grupul STELANTIS cu 1.700.846 unități, în scădere cu 7,1% și de Grupul Renault cu 1.040.882 unități, în creștere cu 1,2% (din care DACIA: 472.680 unități, în creștere cu 1,7% față de ianuarie – octombrie 2023). Autoturismele marca Ford au reprezentat în primele 10 luni din 2024 un număr de 362.851 unități noi înmatriculate, în scădere cu 17,5% față de ianuarie – octombrie 2023.
CITEȘTE ȘI:
Arval Flex, cea mai nouă soluție de leasing operațional destinată companiilor
Comentați?