Înmatriculări de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 16,8% la 10 luni și cu 8,5% în octombrie

În octombrie 2022, piața Uniunii Europene pentru vehicule comerciale noi a continuat să se contracte, scăzând pentru a șaisprezecea lună consecutiv, cu 8,5%, a anunțat, joi, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).
vehicule comerciale

Potrivit ACEA, contracția a fost determinată de diminuarea înmatriculărilor de utilitare ușoare noi, care reprezintă marea majoritate a vânzărilor totale de vehicule comerciale. În schimb, segmentele de camioane și autobuze au avut performanțe mai bune decât în ​​octombrie 2021.

Privind cele mai mari patru piețe din regiune, Germania a înregistrat cea mai puternică scădere a vânzărilor totale de vehicule comerciale (-12,4%), urmată de Franța și Italia cu pierderi mai modeste (- 5,3% și respectiv -3,9%). Spania, în schimb, a reușit să înregistreze o ușoară creștere (+1,2%).

În primele zece luni din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană s-au redus cu 16,8%, până la 1,3 milioane de unități. Performanța generală a regiunii a fost atenuată de rezultatele slabe ale celor patru piețe cheie ale sale, toate confruntându-se cu scăderi de două cifre: Spania (-20,9%), Franța (-19,1%), Germania (-15,4%) și Italia (-10,4%). .

Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t

În octombrie, înmatriculările de vehicule utilitare ușoare noi în UE au scăzut cu 13,9%, totalizând 102.766 de unități. Toate piețele majore din UE au înregistrat scăderi luna trecută, în special Germania (-16,6%), Italia (-7,3%) și Franța (-6,7%), în timp ce vânzările au rămas relativ stabile în Spania (-0,5%).

În perioada ianuarie – octombrie 2022, înmatriculările de vehicule utilitare ușoare din UE au scăzut cu 20,6%, la 1 milion de unități. Cu excepția Cehei (+1,6%) și Slovaciei (+0,1%), toate piețele UE au contribuit la declinul general, inclusiv cele patru cele mai mari, care s-au confruntat cu pierderi de două cifre: Spania (-25,5%), Franța (-21,1%), Germania (-18,7%) și Italia (-11,9%).

Vehicule comerciale grele noi (HCV) de 16 t și peste

Luna trecută, înmatriculările de vehicule comerciale grele au înregistrat o creștere accelerată, cu un avans de 18%, până la 23.592 de unități. Cele patru piețe cheie din Europa de Vest au contribuit toate pozitiv la creșterea regiunii, Italia înregistrând cel mai puternic câștig (+33,7%), urmată de Franța (+7,6%), Spania (+7,3%) și Germania (+1,2%).

Până în acest an, în UE au fost înmatriculate 211.649 de camioane grele noi, în urcare cu 5,9% față de aceeași perioadă din 2021. Cu excepția Germaniei (-0,6%), toate cele mai mari piețe din Europa de Vest au înregistrat o creștere: Spania (+ 10,6%), Italia (+3,0%) și Franța (+2,9%).

Vehicule comerciale noi medii și grele (MHCV) peste 3,5 t

Înmatriculările în luna octombrie de camioane noi medii și grele au crescut cu 16% în întreaga Uniune Europeană. Majoritatea piețelor din regiune au înregistrat câștiguri de două cifre, inclusiv Polonia (+24,7%) – care este a treia cea mai mare piață din UE pentru camioane – și Italia (+28,5%). Celelalte piețe majore au înregistrat creșteri mai modeste, dar totuși solide: Spania (+7,3), Franța (+3,9%) și Germania (+3,5%).

La zece luni în 2022, piața UE pentru vehicule comerciale medii și grele a crescut cu 2,7%, numărând 247.253 de unități vândute. Cele patru piețe cheie din Europa de Vest au înregistrat rezultate mixte. Germania și Franța s-au confruntat cu scăderi, cu 3,7% și, respectiv, 0,8%. Pe de altă parte, Spania a reușit să înregistreze un avans (+9,9%), urmată de Italia cu o creștere mai modestă de 0,8%.

Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t

În octombrie 2022, înmatriculările din UE de autobuze și autocare noi au înregistrat o creștere puternică (+24,4%), după patru luni consecutive de scădere. Țările din Europa Centrală au oferit un impuls puternic acestei creșteri generale (+87,1%). Privind cele patru piețe majore, doar Germania a avut o performanță mai slabă decât acum un an (-27,7%). În schimb, Spania a înregistrat un câștig de două cifre (+25,9%), urmată de Italia (+6,9%) și Franța (+5,6%) cu rezultate mai modeste, dar încă solide.

Din ianuarie până în octombrie, piața UE pentru autobuze și autocare noi s-a contractat cu 2,4%, până la 22.832 de unități, în ciuda revenirii puternice de luna trecută. Cu excepția Spaniei (+29,0%), toate piețele cheie ale regiunii au înregistrat scăderi semnificative: Germania (- 23%), Franța (-13,3%) și Italia (-8,4%).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Curtea de Conturi continuă ecologizarea flotei. De data aceasta, cu 3 hibride

Viitorul mobilității verzi în România. Două scenarii pentru dezvoltarea transporturilor

 

 

 

Adaugati comentariu