vehicule comerciale
Home Piaţa auto Analize de piață Înmatriculări de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 16,8% la 10 luni și cu 8,5% în octombrie

Înmatriculări de vehicule comerciale în UE au scăzut cu 16,8% la 10 luni și cu 8,5% în octombrie

În octombrie 2022, piața Uniunii Europene pentru vehicule comerciale noi a continuat să se contracte, scăzând pentru a șaisprezecea lună consecutiv, cu 8,5%, a anunțat, joi, Asociația Europeană a Producătorilor de Automobile (ACEA).

Potrivit ACEA, contracția a fost determinată de diminuarea înmatriculărilor de utilitare ușoare noi, care reprezintă marea majoritate a vânzărilor totale de vehicule comerciale. În schimb, segmentele de camioane și autobuze au avut performanțe mai bune decât în ​​octombrie 2021.

Privind cele mai mari patru piețe din regiune, Germania a înregistrat cea mai puternică scădere a vânzărilor totale de vehicule comerciale (-12,4%), urmată de Franța și Italia cu pierderi mai modeste (- 5,3% și respectiv -3,9%). Spania, în schimb, a reușit să înregistreze o ușoară creștere (+1,2%).

În primele zece luni din 2022, înmatriculările de vehicule comerciale noi în Uniunea Europeană s-au redus cu 16,8%, până la 1,3 milioane de unități. Performanța generală a regiunii a fost atenuată de rezultatele slabe ale celor patru piețe cheie ale sale, toate confruntându-se cu scăderi de două cifre: Spania (-20,9%), Franța (-19,1%), Germania (-15,4%) și Italia (-10,4%). .

Vehicule comerciale ușoare noi (LCV) de până la 3,5 t

În octombrie, înmatriculările de vehicule utilitare ușoare noi în UE au scăzut cu 13,9%, totalizând 102.766 de unități. Toate piețele majore din UE au înregistrat scăderi luna trecută, în special Germania (-16,6%), Italia (-7,3%) și Franța (-6,7%), în timp ce vânzările au rămas relativ stabile în Spania (-0,5%).

În perioada ianuarie – octombrie 2022, înmatriculările de vehicule utilitare ușoare din UE au scăzut cu 20,6%, la 1 milion de unități. Cu excepția Cehei (+1,6%) și Slovaciei (+0,1%), toate piețele UE au contribuit la declinul general, inclusiv cele patru cele mai mari, care s-au confruntat cu pierderi de două cifre: Spania (-25,5%), Franța (-21,1%), Germania (-18,7%) și Italia (-11,9%).

Vehicule comerciale grele noi (HCV) de 16 t și peste

Luna trecută, înmatriculările de vehicule comerciale grele au înregistrat o creștere accelerată, cu un avans de 18%, până la 23.592 de unități. Cele patru piețe cheie din Europa de Vest au contribuit toate pozitiv la creșterea regiunii, Italia înregistrând cel mai puternic câștig (+33,7%), urmată de Franța (+7,6%), Spania (+7,3%) și Germania (+1,2%).

Până în acest an, în UE au fost înmatriculate 211.649 de camioane grele noi, în urcare cu 5,9% față de aceeași perioadă din 2021. Cu excepția Germaniei (-0,6%), toate cele mai mari piețe din Europa de Vest au înregistrat o creștere: Spania (+ 10,6%), Italia (+3,0%) și Franța (+2,9%).

Vehicule comerciale noi medii și grele (MHCV) peste 3,5 t

Înmatriculările în luna octombrie de camioane noi medii și grele au crescut cu 16% în întreaga Uniune Europeană. Majoritatea piețelor din regiune au înregistrat câștiguri de două cifre, inclusiv Polonia (+24,7%) – care este a treia cea mai mare piață din UE pentru camioane – și Italia (+28,5%). Celelalte piețe majore au înregistrat creșteri mai modeste, dar totuși solide: Spania (+7,3), Franța (+3,9%) și Germania (+3,5%).

La zece luni în 2022, piața UE pentru vehicule comerciale medii și grele a crescut cu 2,7%, numărând 247.253 de unități vândute. Cele patru piețe cheie din Europa de Vest au înregistrat rezultate mixte. Germania și Franța s-au confruntat cu scăderi, cu 3,7% și, respectiv, 0,8%. Pe de altă parte, Spania a reușit să înregistreze un avans (+9,9%), urmată de Italia cu o creștere mai modestă de 0,8%.

Autobuze și autocare noi medii și grele (MHBC) de peste 3,5 t

În octombrie 2022, înmatriculările din UE de autobuze și autocare noi au înregistrat o creștere puternică (+24,4%), după patru luni consecutive de scădere. Țările din Europa Centrală au oferit un impuls puternic acestei creșteri generale (+87,1%). Privind cele patru piețe majore, doar Germania a avut o performanță mai slabă decât acum un an (-27,7%). În schimb, Spania a înregistrat un câștig de două cifre (+25,9%), urmată de Italia (+6,9%) și Franța (+5,6%) cu rezultate mai modeste, dar încă solide.

Din ianuarie până în octombrie, piața UE pentru autobuze și autocare noi s-a contractat cu 2,4%, până la 22.832 de unități, în ciuda revenirii puternice de luna trecută. Cu excepția Spaniei (+29,0%), toate piețele cheie ale regiunii au înregistrat scăderi semnificative: Germania (- 23%), Franța (-13,3%) și Italia (-8,4%).

 

 

CITEȘTE ȘI:

Curtea de Conturi continuă ecologizarea flotei. De data aceasta, cu 3 hibride

Viitorul mobilității verzi în România. Două scenarii pentru dezvoltarea transporturilor

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

industria auto
Analize de piață

Industria auto se confruntă cu o schimbare de paradigmă odată cu apariția și creșterea vânzărilor de mașini electrice

După o redresare puternică înregistrată în 2023, analiștii Allianz Trade prognozează o...

China
Analize de piață

Cum subvenționează China producția de mașinia electrice

Un nou studiu al Institutului Kiel pentru Economia Mondială (Germania) indică faptul...

industria auto
Analize de piață

Industria auto va reveni la volumele anterioare crizei abia în 2027

Potrivit unui studiu realizat de Statista, platforma online germană specializată în colectarea...