Advertisement

Home Infrastructură Începe reabilitarea ”Transalpinei de Apuseni”

Începe reabilitarea ”Transalpinei de Apuseni”

Ţara Moţilor va avea în câţiva ani o noua şi modernă legatură cu reţeaua rutieră europeană, odată cu modernizarea ”Transalpinei de Apuseni”, unul dintre cele mai frumoase şi spectaculoase drumuri din România.

Drumul judeţean DJ 107I, cunoscut şi sub denumirea de „Transalpina de Apuseni”, conectează Autostrada Sebeş-Turda, drumul naţional DN 74 care duce în inima Ţării Moţilor şi drumul naţional DN 1, pe traseul Aiud (DN1) – Aiudul de sus -Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti –  Bîrleşti – Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti –  Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni  Bucium Sat – DN74 (Cerbu).

Contractul de finanţare din fonduri europene a ”Transalpinei de Apuseni” a fost semnat în vara anului trecut, la sediul ADR Centru din Alba Iulia, iar, recent, a fost lansată licitaţia pentru atribuirea contractului de execuţie, în valoare de 141 mil. lei (aproximativ 30 de mil. euro).

În prezent, drumul, în lungime de 78 de kilometri, prezintă numeroase degradări atât a îmbrăcămintei căii de rulare, cât şi cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerinţelor de trafic actual şi de perspectivă, iar lucrările de colectare şi evacuare a apelor sunt nefuncţionale şi cu gabarit. O altă problemă a drumului este generată de scurgerea necontrolată a apelor pluviale.

Proiectul de modernizare presupune, pe lângă asfaltare, şi amenajarea de trotuare (peste 12.000 mp), piste pentru biciclişti (6,7 km) şi staţii de autobuz (21).

Procedura de achiziţie a fost împărţită în două loturi: Km 0 – km 43+510 cu valoare estimat de 78.030.642 lei şi km 43+510 – km 78+420 cu valoare estimată de 63.522.133 lei.

Proiectul mai prevede amenajarea a 16,2 km de şanţuri de pământ, 73,88 km şanţuri de beton. De asemenea, se va instala parapet metalic pe o distanţă de 27,5 km şi vor fi realizate consolidări de ziduri de sprijin pe o lungime de 23,3 km. Vor fi reabilitate 2 poduri existente şi vor fi construite 14 poduri noi. În proiect este prevăzută instalarea de indicatoare rutiere de avertizare cu alimentare fotovoltaică pentru semnalizare luminoasă la trecerile de pietoni.

Drumul este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă. Tronsonul străbate o zonă importantă a judeţului Alba, prin Munţii Metaliferi.

Valorea totală a contractului de finanţare este de 188 milioane lei, din care 98% sunt fonduri nerambursabile provenite de la Fondul European de Dezvoltare Regională (85%) şi de la bugetul de stat (13%).

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Caransebeş - Lugoj
Infrastructură

Câștigător desemnat pentru proiectarea drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj

CNAIR a desemnat, miercuri, câştigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate pentru...

Podul peste Prut
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a desemnat societatea Ness Proiect...

Craiova - Filiaşi
Infrastructură

Primul lot al Autostrăzii Craiova-Filiaşi va fi scos la licitație

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, la...

București - Giurgiu
Infrastructură

CNIR pregătește licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză București – Giurgiu

Caietul de sarcini pentru Autostrada/Drum Expres București – Giurgiu, etapa studiului de...