Advertisement

Comisia Europeană
Home Infrastructură Începe actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni

Începe actualizarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni

CNAIR a dat Ordinul de începere pentru completarea/revizuirea/actualizarea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului tehnic de execuție pentru sectorul Târgu Neamț – Iași – Ungheni, parte din Autostrada A8 Tg. Mureș – Iași – Ungheni. Contractul a fost semnat cu firma Consitrans în luna aprilie 2021.

Lungimea estimată traseului este de 100 km. Contractul are o valoare de 58,830 milioane de lei fără TVA, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile.

Potrivit CNAIR, durata de realizare a acestor servicii este de 25 luni, după cum urmează:

  • 12 luni pentru Revizuirea/Completarea Studiului de Fezabilitate.
  • 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (P.A.C.), inclusiv verificarea P.A.C. de catre specialiști atestați;
  • 6 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și a Detaliilor de Execuție, inclusiv verificarea de către verificatori atestați;
  • 1 luna pentru asistență tehnică pentru cererea de finanțare, asistență tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor.

Traseul actual al tronsonului de autostradă Tg Neamț – Iași – Ungheni este împărțit în 4 sectoare:

  • Sectorul 1: Tg. Neamț – Tg. Frumos,
  • Sectorul 2: Tg. Frumos – DN 28, zona Lețcani,
  • Sectorul 3: DN 28 zona Lețcani – DN 24C,
  • Sectorul 4: DN 24C – punct vamal de la pod peste Prut la Ungheni.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Roman – Suceava-Siret)”, a menționat CNAIR în anunțul de participare la licitație publicat în SICAP.

Vitezele de proiectare utilizate pentru dimensionarea autostrăzii vor fi conform normativelor de proiectare în vigoare având valori cuprinde între 100 km/h-140 km/h.

 

 

CITEȘTE ȘI:

Fonduri europene pentru 9 noduri rutiere pe autostrazile A1, A2 și A3

Barometrul trimestrial Coface: SUA conduce revenirea globală

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Sânmartin
Infrastructură

1 mld. de lei pentru reabilitarea a 42 km din Autostrada București – Pitești. Lucrările vor dura 48 de luni

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de reabilitare şi aducere la o stare...

Focșani - Brăila
Infrastructură

Realizarea Drumului Expres Focșani – Brăila va costa 5,5 miliarde de lei

Consiliul Tehnico Economic (CTE) al CNAIR a avizat indicatorii necesari construcției Drumului...

Timişoara Vest
Infrastructură

Cinci oferte pentru construcția Variantei Ocolitoare Timişoara Vest

Cinci oferte au fost depuse pentru proiectarea şi executarea lucrărilor de construire...

Cristian - Ghimbav
Infrastructură

Cât va costa sectorul Cristian – Ghimbav, parte din Autostrada București – Brașov

Guvernul a aprobat, marți, indicatorii tehnico – economici pentru sectorul Cristian –...