Advertisement

modernizarea Transfăgărășanului
Home Infrastructură Încă un pas pentru modernizarea Transfăgărășanului

Încă un pas pentru modernizarea Transfăgărășanului

Contractul destinat proiectării lucrărilor pentru modernizarea Transfăgărășanului pe sectorul cuprins între km 104+000 și km 130+800 a fost semnat cu compania Rutier Conex XXI, potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol.

Contractul constă în elaborarea Studiului de Fezabilitate (documentația de avizare a lucrărilor de intervenții), iar proiectantul are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT) și 12 luni pentru finalizarea contractului.

”În baza acestui contract trebuie stabilite soluții tehnice a căror aplicare să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea PisculNegru – Cabana Bâlea Cascadă. Soluțiile identificate trebuie să ofere în primul rând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier”, a explicat Cristian Pistol.

Prin acest demers, CNAIR urmărește găsirea unor soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C, precum:

– Polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;

– Identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianși în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);

– Zone de “viewpoint”;

– Identificarea zonelor pentru banda de vehicule grele;

– Panouri de informare digitale “la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei, etc.

Compania de Drumuri a mai avut o tentativă de modernizare a Transfăgărășanului și în anii trecuți. În 2018, a organizat o licitaţie pentru elaborarea Expertizei Tehnice destinate reabilitării/modernizării șoselei pe o distanţă de 73 de km, între km 44 – km 117.

Din păcate, licitaţia a fost un fiasco total pentru că nu s-a prezentat niciun ofertant.

„În data de 2 iulie 2018 a fost anulată procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică pentru că nu a fost depusă nicio ofertă”, preciza ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc, într-un document trimis Parlamentului.

 

 

CITEȘTE ȘI:

KIA EUROPE înființează un departament european pentru siguranță auto

Dacia Duster 3. Viața bate filmul

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Autostrada de Centură București
Infrastructură

Autostrada de Centură București. Sectorul dintre DN 4 și Autostrada A2 va fi deschis în iulie

Traficul rutier pe încă un sector din Autostrada de Centură București, între...

Podul peste Canal
Infrastructură

Cinci oferte pentru reparații capitale la Podul peste Canal de la Călărași, amplasat pe DN 3B

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit 5 oferte pentru...

podurile
Infrastructură

Podurile de la Basarabi și Poarta Albă intră în reabilitare. Finanțare din fonduri europene

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractele pentru...

București - Giurgiu
Infrastructură

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe...