În calculul RCA, cheltuielile administrative ale asigurătorilor urcă şi la 40%

Patronatele UNTRR, FORT, APTE 2002 şi APULUM solicită ASF să respecte protocolul semnat cu transportatorii rutieri şi să nu încarce preţul RCA cu cheltuieli administrative de 40%, în condiţiile în care cadrul legislativ european este mult mai restrictiv cu aceste costuri.



taxe

Potrivit celor patru asociaţii patronale, din informaţiile ultimelor luni, cheltuielile administrative în cazul firmelor de asigurare care vând RCA în România se situează între 17% şi 40%, valoarea înregistrată de un asigurător care plăteşte chirie de 500.000 de euro pe lună unei firme din acelaşi grup. Astfel, acest cost se reflectă direct în preţul asigurărilor RCA plătit atât de transportatorii rutieri, cât şi de orice asigurat RCA, persoana fizică.

Reamintim că în data de 15 septembrie 2016, ca urmare a discuţiilor avute cu conducerea ASF, s-au stabilit elementele care vor fi luate în considerare la calculul tarifelor de referinţă pentru poliţele RCA, iar conform OUG 54/2016 sunt următoarele:

  1. frecvenţa şi dauna medie pe categorii de vehicule, pe perioada anterioară conform datelor statistice publicate la nivel de piaţă (raportul Milliman), actualizate la 30 iunie 2016;
  2. daunele întâmplate şi neavizate precum si trendul acestora;
  3. încărcarea pentru cheltuieli administrative, achiziţie, taxe etc., de maxim 25%;
  4. încărcarea pentru aplicarea sistemului bonus/malus;
  5. profitul societăţii de asigurări;

Astfel, tariful maxim a fost estimat la aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone cu o marjă suficient de mare astfel încât acest tarif să asigure chiar profit pentru asiguratori, urmând ca pentru transparenţă şi corectitudinea calculelor, în grupurile de lucru să fie cooptaţi şi reprezentanţi ai patronatelor din transporturi.

Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM – consideră că fără asigurarea informării privind datele statistice actualizate şi transparentei obligatorii în această situaţie critică de către ASF, vor exista suspiciuni majore privitoare la corectitudinea calculului şi stabilirii tarifelor maximale.

Întrucât ASF nu a respectat condiţiile minime obligatorii de transparenta si corectitudine, nu a cooptat în grupul de lucru reprezentanţii transportatorilor pentru calculul tarifelor maximale ce vor fi aplicate pe perioada de plafonare şi nici nu a publicat valorile şi datele care vor fi luate în calculul tarifelor RCA, solicităm Guvernului României să nu adopte Hotărârea de Guvern privind valorile la care vor fi plafonate tarifele de primă maxime RCA până când ASF nu va asigura aceste condiţii”, spun reprezentanţii celor patru asociaţii, UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM.

Dacă ASF nu înţelege să asigure condiţiile minime obligatorii de informare, transparentă şi corectitudine în calculul tarifelor RCA maximale, aplicate pe perioada de plafonare conform OUG 54/2016 atât pentru autovehiculele din transportul comercial cât şi pentru autovehiculele persoanelor fizice, patronatele din transporturile rutiere avertizează că vor relua în cel mai scurt timp protestele la nivel naţional.

 

 

Adaugati comentariu