Advertisement

vehicule electrice
Home Piaţa auto Flotă verde În licitațiile pentru transportul public din 2024 au fost lansate cereri pentru achiziția a peste 2.200 de vehicule electrice

În licitațiile pentru transportul public din 2024 au fost lansate cereri pentru achiziția a peste 2.200 de vehicule electrice

În primele opt luni ale anului 2024, licitațiile publice pentru transportul electric din România au atins un nivel impresionant, reprezentând o etapă importantă în modernizarea infrastructurii de mobilitate urbană. Conform unei analize realizate de Asociația Română pentru Smart City (ARSC) în colaborare cu datadriven.ro, cele 171 de licitații au implicat un total de 2.261 de vehicule electrice, cu o valoare estimată de peste 3,3 miliarde lei.

Potrivit ARSC, 14,8% dintre licitaţii au fost adjudecate (334 de vehicule, în valoare de 638 milioane de lei), iar 85,2% sunt în desfăşurare (1.927 de vehicule şi 2,687 miliarde de lei).

Topul primelor 10 autorități publice după valoarea licitațiilor

– Municipiul Bacău – 154.809.070 lei (58 vehicule)
– Municipiul Zalău – 143.545.932 lei (60 vehicule)
– Municipiul Botoșani – 125.895.719 lei (68 vehicule)
– Municipiul Sibiu – 95.726.824 lei (56 vehicule)
– Municipiul Suceava – 86.586.526 lei (50 vehicule)
– Municipiul Râmnicu Vâlcea – 77.870.000 lei (48 vehicule)
– Municipiul Focșani – 72.729.162 lei (56 vehicule)
– Județul Neamț – 71.582.672 lei (47 vehicule)
– Municipiul Galați – 66.161.088 Rlei (67 vehicule)
– Municipiul Alba Iulia – 63.095.862 lei (41 vehicule)

„Companiile membre ale Asociației Române pentru Smart City conduc investițiile în transportul public electric din România, confirmând poziția noastră de lider în transformarea mobilității urbane. Cu o valoare totală a licitațiilor de peste 3.3 miliarde lei în 2024, acest efort reflectă amploarea tranziției către un transport public modern și implicarea activă a membrilor noștri. De la autobuze electrice la troleibuze și tramvaie, partenerii ARSC deschid drumul către orașe mai verzi și sustenabile, demonstrând rolul nostru în revoluția mobilității inteligente”, a precizat Eduard Dumitrașcu, președintele Asociației Române pentru Smart City.

Asociația consideră că sporirea numărului de licitații pentru vehicule electrice reflectă un angajament ferm din partea administrațiilor locale din România de a face tranziția către soluții de mobilitate sustenabilă. Aceste investiții sunt esențiale pentru atingerea obiectivelor de reducere a emisiilor de carbon și pentru îmbunătățirea calității vieții urbane. În contextul schimbărilor climatice și al cerințelor europene pentru reducerea amprentei de carbon, licitațiile din 2024 marchează un pas important pentru transformarea infrastructurii de transport public din România.

Distribuția geografică a vehiculelor achiziționate

Analizând distribuția la nivelul regiunilor, cele mai multe vehicule electrice au fost achiziționate în următoarele regiuni:

– Regiunea Centru: 429 vehicule
– Regiunea Nord-Vest: 425 vehicule
– Regiunea Nord-Est: 353 vehicule
– Regiunea Sud-Est: 344 vehicule
– Regiunea Sud-Muntenia: 316 vehicule
– Regiunea Sud-Vest Oltenia: 211 vehicule
– Regiunea Vest: 150 vehicule
– Regiunea București-Ilfov: 33 vehicule

În ceea ce privește valoarea totală estimată a licitațiilor, topul este condus de regiunea Nord-Vest cu 725,8 milioane lei, urmată de regiunea Centru cu 603,2 milioane lei și Nord-Est cu 553,8 milioane lei.

Top 5 județe cu cele mai mari achiziții

– Sălaj: 120 vehicule (191,8 milioane Ron)
– Sibiu: 114 vehicule (178,7 milioane Ron)
– Botoșani: 115 vehicule (173,1 milioane Ron)
– Alba: 90 vehicule (157,5 milioane Ron)
– Bacău: 58 vehicule (154,8 milioane Ron)

Principalii furnizori de vehicule electrice în România

– Anadolu Automobil Rom – 130,2 milioane lei
– Solaris Bus & Coach – 84,8 milioane lei
– BMC Truck & Bus – 81,5 milioane lei
– Aveuro International – 69,6 milioane lei
– New Kopel Car Import – 61 milioane lei

ARSC susține că principalele dificultăți privind transportul electric rămân cele legate de infrastructura necesară pentru încărcarea vehiculelor și de integrarea optimă a acestora în rețelele de transport public. Totuși, aceste provocări reprezintă și oportunități de inovare și modernizare, atât pentru administrațiile locale, cât și pentru sectorul privat. Soluțiile inteligente, cum ar fi monitorizarea în timp real a vehiculelor și optimizarea rutelor, vor juca un rol esențial în eficientizarea transportului public.

Asociația Română pentru Smart City este principala autoritate în domeniul dezvoltării orașelor inteligente din România, având o activitate continuă din 2016. ARSC promovează inovația și implementarea soluțiilor tehnologice care îmbunătățesc calitatea vieții, eficiența serviciilor publice și protecția resurselor. Prin colaborarea strânsă cu autoritățile locale, partenerii din industrie și comunități, ARSC contribuie la transformarea orașelor din România în comunități inteligente și sustenabile, adaptate provocărilor viitorului.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

Renault Master câștigă titlul de Van of the Year 2025

 

ALD Automotive | LeasePlan își continuă activitatea în România sub noul nume Ayvens

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Flotă verdeVehicule comerciale uşoare

Primele prototipuri VAN.EA sunt gata de drum

Mercedes-Benz Vans implementează următoarea etapă a strategiei sale de electrificare cu VAN.EA.

Flotă verdePiaţa auto

Renault deschide comenzile pentru Rafale E-Tech 4×4 de 300 CP

După Rafale E-Tech full hybrid 200 CP, Renault deschide comenzile pentru Rafale...

Electric UP
Fonduri publice

Programul Electric Up 2 va avea un buget de minimum 450 milioane lei

Noul program Electric UP a intrat, oficial, în linie dreaptă, bugetul alocat...

adevinta
Analize de piațăFlotă verde

Tranziția la mașini electrice și loialitatea clienților. Studiu Adevinta

Un studiu realizat de Adevinta (mobile.de) arată că, odată cu apariția unor...