Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, în SEAT, anunțul de participare la licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al Podului peste Dunăre Giurgiu – Ruse II.
”Pas important pentru construcția a încă unui pod peste Dunăre, parte a noului Coridour European Grecia – Bulgaria – România – Ucraina – Polonia. A fost publicată în SEAP, documentația de atribuire pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar construirii unui nou pod peste Dunăre între Giurgiu (România) și Ruse (Bulgaria)”, a anunțat Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Termenul de depunere a ofertelor este data de 28 octombrie 2024.
Printre principalele caracteristici solicitate proiectantului se numără:
– soluție de conectivitate la nivel de autostradă;
– posibilă soluție de conectivitate la nivel de cale ferată, analizând realizarea conexiunii feroviare cu stația CF Giurgiu Nord și implicit cu CF102 București – Giurgiu Nord și CF103 Videle – Giurgiu (parte componentă a Coridorului European de marfă nr. 7).
Potrivit lui Ionel Scrioșteanu, Podul peste Dunăre Giurgiu – Ruse II reprezintă un element important în construcția noului coridor european de transport TEN-T Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee, care va ocoli Carpații prin nord – est pe teritoriul României și Ucrainei și va asigura conectivitatea între Grecia – Bulgaria – România (via acest nou pod Giurgiu – Ruse) – Ucraina (via Cernăuți, Lvov) – Polonia, cu legături către Portul Constanța și Iași – Chișinău – Odessa.
TEN-T Marea Baltică – Marea Neagră – Marea Egee este unul dintre cele 5 coridoare de conectivitate rutiere care asigură legătura pe axa nord – sud între Moldova și Muntenia, dar și între țările estice europene, la nivel de tranzit continental pe o lungime de 570 km, prin următoarele drumuri de mare viteză:
– Giurgiu – București (în pregătire licitație pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate)
– București – Ploiești (Autostrada Bucureștiului A0 – parțial în execuție, parțial finalizată + Autostrada București – Ploiești A3 – finalizata)
– Ploiești – Buzău (Autostrada Moldovei A7 – în execuție)
– Buzău – Focșani (Autostrada Moldovei A7 – în execuție)
– Focșani – Bacău (Autostrada Moldovei A7 – în execuție)
– Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei A7 – în execuție)
– Pașcani – Suceava (Autostrada Moldovei A7 – în licitație)
– Suceava – Siret (Autostrada Moldovei A7 – în curs de finalizare Studiu de Fezabilitate).
”Scopul construirii acestui nou pod peste Dunăre constă în creșterea eficienței tehnico-economice a rețelei de transport dintre România și Europa de Est, dar și restul țărilor menționate mai sus, îmbunătățind și conectivitatea atât la nivel regional, cât și la nivel european. Componenta feroviară ar putea fi utilizată și pentru o posibilă cale ferată de mare viteză între Grecia, Bulgaria și România”, a explicat secretarul de stat.
Termenul de finalizare a Studiului de Fezabilitate pentru Podul Giurgiu – Ruse II este de 24 luni, iar valoarea maximă estimată este de 71,9 milioane lei, fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Mecanismul pentru Interconectarea Europei CEF2.
CITEȘTE ȘI:
Obligația de informare și consultare în contextul concedierilor colective
Comentați?