Advertisement

baterii
Home Piaţa auto Flotă verde Pentru baterii, Europa ar putea rămâne dependentă de importuri. Studiu ISI

Pentru baterii, Europa ar putea rămâne dependentă de importuri. Studiu ISI

Este puțin probabil ca Europa să-și poată produce până în 2030 necesarul de baterii pentru mașini electrice, arată un studiu al Institutului Fraunhofer pentru Cercetare în Sisteme și Inovare (ISI), publicat în revista „Nature Energy”. Potrivit autorilor, calea pentru a îndeplini ținta UE de autosuficiența de 90% este dificilă.

Studiul ISI estimează că există o șansă de doar 50% de a atinge obiectivul UE până în 2030. Cu toate acestea, cercetătorii consideră că necesarul de baterii pentru mașini electrice ar putea fi asigurat în proporție de cel puțin 50-60%.

În general, cererea de celule de baterii în Europa va depăși probabil un terawatt-oră pe an până în 2030, scriu cercetătorii. Pentru studiul lor, au simulat 1.000 de scenarii pentru cerere și producție. Deși au existat rezultate ale acestor modelări în care cererea a fost depășită, cele mai frecvente au fost acelea în care cererea a fost insuficientă.

Nu cel mai ieftin, dar poate mai bun

Europa probabil nu va putea produce cele mai ieftine baterii, spune cercetătorul principal Steffen Link. „Dar, pe termen lung, aceste baterii pot avea proprietăți mai bune în ceea ce privește durabilitatea sau performanța. Dacă pur și simplu rămânem în urmă, nu ne asumăm riscuri și nu urmărim în mod proactiv inovația, concurența ne va depăși și mai mult”, arată acesta.

Pentru a îmbunătăți șansele Europei de a obține independența, Steffen Link îi sfătuiește pe politicieni să creeze condiții-cadru fiabile și stabile, să reducă obstacolele birocratice și să asigure investițiile, de exemplu, prin parteneriate public-private. „Configurarea producției și extinderea la scară durează pur și simplu prea mult în acest moment”.

Dezvoltarea producției europene de baterii a suferit recent mai multe eșecuri. Producătorul suedez Northvolt a depus recent cererea de intrare în faliment; compania dorea să construiască o fabrică de celule de baterii pentru 1 milion de mașini electrice pe an în Germania. Producătorii ezită și în altă parte. Printre altele, proiectul pentru o fabrică de celule de baterii planificată la Kaiserslautern de producătorul germano-francez ACC a fost ”înghețat”.

 

Sursa foto: BYD

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

ZVELT Motors anunță lansarea TUDOR, van-ul electric al erei sustenabile

 

Exporturile de mașini și echipamente pentru transport, în scădere cu 2,2% în ianuarie 2025

 

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

MG
Industrie auto

Prima fabrică MG Motor din Europa ar putea fi deschisă în decurs de un an

Până în vară, MG Motor ar putea anunța locația primei sale fabrici...

încărcare
Flotă verde

Fonduri UE pentru amplasarea stațiilor de încărcare în România

Uniunea Europeană va sprijini trei proiecte pentru amplasarea stațiilor de încărcare a...

Green NCAP
Flotă verde

Green NCAP a premiat cele mai ecologice mașini ale anului 2024

Organizația Green NCAP (New Car Assessment Program) a acordat premiul LCA unui...

Best Electric City Car
Flotă verde

Best Electric City Car. Hyundai Inster și Allview CityZEN sunt cele mai bune mașini electrice de oraș în 2025

Hyundai Inster, la categoria mini, și Allview CityZEN, la categoria micro (16...