Advertisement

Home Piaţa auto Industrie auto IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare. Surpriza: KIA

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare. Surpriza: KIA

Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va fi o ediție de succes. Acestea sunt concluziile după tradiționalul Atelier de presă internațional ținut la Frankfurt.

Cifrele sunt promițătoare. Sentimentul este destul de pozitiv. Cel puțin în ceea ce privește vehiculele comerciale, IAA Transportation 2024 va fi o ediție de succes. Și aceasta chiar dacă Germania are probleme cu creșterea economică, iar situația nu este strălucită nici în China sau SUA. La fel, nu sunt multe vești bune la nivel continental vizând sprijinul public pentru decarbonizarea transporturilor (da, vorbim despre stimulente).

Chiar și așa, organizatorii de la VDA sunt mândri să anunțe că, față de aceeași perioadă din 2022, rezervările au crescut cu 13%, suprafața totală expozițională va fi mai mare decât acum doi ani și, cel mai important, cu 70% dintre expozanți vor fi din străinătate. Cu China, Turcia, Italia, Țările de Jos și Franța, în această ordine, ca principale țări străine implicate. O atenție deosebită trebuie acordată Chinei, în special, care anunță dublarea numărului de expozanți prezenți față de un 2022 caracterizat de binecunoscutele limitări datorate Covid.

IAA Transportation 2024: cine va fi acolo

La capitolul camioane, aveți detalii în Cargo&Bus. Va exista o prezență semnificativă în rândul vehiculelor comerciale ușoare, cu grupul Stellantis, Ford Pro, Renault, Toyota, Maxus, Piaggio și, ca noutate, KIA. Iar între vehiculele grele și ușoare – electrice și de altă natură – mai mult de 60 de vehicule vor fi disponibile pentru test drive în zona de testare.

În ceea ce privește tranziția energetică, probabil principalul subiect al IAA 2024, este prevăzută o prezență masivă a companiilor implicate în sectorul infrastructurii. Indiferent dacă vorbim despre electric sau hidrogen. Dar și a acelor actori care alcătuiesc ecosistemul de transport al prezentului/viitorului. Vorbim despre software, servicii, componente cheie precum bateriile, care vor avea tot mai mult spațiu în halele Hanovra. De asemenea, nu vor lipsi conferințe legate de infrastructură, conducerea autonomă și inteligența artificială.

Vehicule comerciale ușoare: Ford Pro…

Și acum să vorbim despre vehiculele comerciale ușoare. Dintre numeroasele nume care vor expune la târg, nu lipsește Ford, liderul istoric european în vânzări. Ford Pro, divizia specifică pentru vehicule comerciale creată în urmă cu câțiva ani, se angajează, de asemenea, să finalizeze electrificarea gamei. Una care a început în urmă cu câțiva ani cu E-Transit. Și a continuat cu modelele mai mici. Cel mai recent, E-Transit Custom.

„Nu este ușor să ne convingem clienții să treacă la vehicule electrice”, a spus Claudia Vogt, directorul Ford Pro în Germania. „De asemenea, ne valorificăm puterea de consultanță. Dar este încă o dezvoltare treptată, în care tehnologii precum PHEV, potrivite în special pentru cei care au nevoie de a întreprinde călătorii mai lungi, joacă un rol important. Nu este surprinzător că pickup-ul nostru emblematic, Ranger, va fi, de asemenea, un PHEV”.

…și pentru prima dată KIA

Poate cea mai surprinzătoare știre care a reieșit din avanpremiera de la Frankfurt este participarea KIA. Una care marchează revenirea mărcii coreene în segmentul vehiculelor utilitare ușoare . „Un proiect care este în derulare din 2021”, a explicat Pierre-Martin Bos, director PBV (Platform Beyond Vehicle), Kia Europe. Și unul „cu o viziune pe termen lung, având în vedere următorii 10-15 ani”. Vorbim, bineînțeles, de vehicule electrice, odată cu prezentarea în septembrie anul viitor a arhitecturii pe care se va baza prima utilitară, așteptată pe piață nu înainte de 2025 .

Modelul se va numi PV5, va avea un design modular pornind de la structura exterioara, si va folosi materiale sustenabile si reciclate pentru caroserie. PV7 high-end ar trebui să fie lansat în 2027. Fabrica se află în construcție în Coreea, de unde vizează lumea și în special Europa, considerată cea mai interesantă zonă pentru camionete electrice în următorii ani. Scopul este de a produce 300.000 de unități până la sfârșitul deceniului. Este prima dată când Kia participă la IAA.

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Volkswagen
Industrie auto

Vânătoarea de costuri a Volkswagen implică închiderea fabricilor și disponibilizări

Volkswagen nu a (re)găsit încă profitabilitatea așteptată. Pentru a reduce costurile, închiderile...

BYD
BusinessIndustrie auto

BYD vrea să fie un producător „european”. Care este strategia?

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD vrea să cucerească Europa și intenționează...

Bosch
Industrie auto

Bosch mizează pe modelul învățământului dual și crește numărul oportunităților pentru elevi

Bosch, lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, aniversează peste zece...

autonome
Industrie auto

Conducere autonomă. Renault, viziune pragmatică asupra tehnologiei

Compania franceză are viziuni diferite privind implementarea conducerii autonome. În cazul autoturismelor,...