Advertisement

Autostrada Timișoara - Moravița
Home Infrastructură Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Două variante pentru punctul de plecare al drumului de mare viteză București – Giurgiu

Autostrada București – Alexandria (A6) cu profil prevăzut de 3 benzi pe sens până la Ghimpați sau Drumul Radial 10 București-Măgurele sunt două dintre variantele pe care noua Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR) le analizează ca punct de plecare pentru drumul de mare viteză București – Giurgiu.

Acest obiectiv strategic de pe Coridorul de Transport (TEN-T Core) va fi primul proiect nou al CNIR, iar licitația pentru studiul de fezabilitate ar urma să fie lansată până la finalul anului.

,,Autostrada București – Alexandria este una dintre variantele pentru desprinderea A5 București – Giurgiu, în zona Ghimpați, km. 12. București – Giurgiu va avea la bază o analiză multicriterială care va determina profilul drumului, autostradă sau drum expres, dar cel mai probabil, având în vedere valorile de trafic va fi autostradă. În același timp, analiza trebuie să fundamenteze aliniamentul ales. În prima etapă a analizei multicriteriale, Faza 1, vom avea patru sau cinci variante de traseu. Fiecare trebuie să includă constrângerile de pe traseu, autorizații de construire deja emise, rețele de utilități, investiții ale autorităților locale. Se vor selecta două variante, cele mai favorabile, în funcție de costul estimat și trafic. În cadrul analizei va fi și București – Ghimpați – Giurgiu, dar va fi și posibilitatea desprinderii din Autostrada București-Sud (A0), cel mai probabil continuarea Drumului Expres Măgurele, acum în etapa studiului de fezabilitate. Dintre acestea vom alege cea mai bună variantă de traseu. În ceea ce privește varianta de traseu București – Ghimpați, alături de colegii de la CNAIR am prevăzut profilul de 3 benzi/sens, de altfel, toate nodurile prevăd deja această a treia bandă, pentru că noi o considerăm favorită pentru București-Giurgiu, dar trebuie să fundamentăm. Între București și Giurgiu este zona protejată Comana, sit Natura 2000, zonă care trebuie ocolită. Din analizele noastre, aceasta ar fi una dintre variantele de traseu. Toate aceste variante vor fi analizate la Ministerul Transporturillor și CESTRIN în cadrul Modelului Național de Transport, acolo se vor face simulări de trafic”, a explicat directorul CNIR, Gabriel Budescu.

În privința finanțării pentru autostrada sau drumul expres București – Giurgiu, CNIR va solicita proiectantului să prevadă și analiza posibilității de finanțare prin parteneriat public privat.

”Vom oferi Ministerului Transporturilor toate variantele de finanțare : fonduri europene, fonduri de la Buget sau parteneriat public privat”, a conchis Gabriel Budescu.

 

 

 

CITEȘTE ȘI:

 

IAA Transportation 2024: spre o expoziție cu adevărat globală și inovatoare. Surpriza: KIA

 

Piața mașinilor electrice din China nu cunoaște criza: vânzări în creștere cu 14%; cotă de piață record de 47%

 

 

Comentați?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare

Timișoara Vest
Infrastructură

Contract semnat pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Vest

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu compania...

Târgu Neamț - Târgu Frumos
Infrastructură

Autostrada Unirii A8. Licitație pentru construcția tronsonului I Târgu Neamț – Târgu Frumos

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a transmis, miercuri, spre publicare în...

valea doftanei
Infrastructură

Modernizarea DJ 102I Valea Doftanei – Brădet, alternativă la DN 1, ar putea începe în 2025

Consiliul Judeţean Braşov a anunțat că va lua toate măsurile pentru ca...

Pipirig - Vânători Neamț
Infrastructură

Constructor desemnat pentru Lotul Pipirig – Vânători Neamț (Leghin), parte din A8

Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Euro-Asfalt a câștigat...