Honda NSX revine în arena modernă a peformanței

Salonul Auto de la Detroit din 2015 a reprezentat scena ideală pentru revenirea modelului Honda NSX, care, la prima generație, a reușit să rescrie regulile în materie de performanță, uzabilitate și fiabilitate în sfera supermașinilor.



acura nsx 1 - floteauto

Lansat oficial ca model de serie sub brandul Acura, noul NSX a fost dezvoltat pentru a oferi o nouă experiență în materie de sportivitate, una axată pe ideea de a pune șoferul în centrul unei experiențe senzoriale de efect.

Ca și prima generație, recunoscută pentru modul inovator de abordare a conceptului  de performanță, noua Honda NSX se bazează pe soluții tehnice noi în industrie, ce au ca punct central un sistem de propulsie hibrid. Montat central, noul propulsor bi-turbo pe benzină, în configurație V6 la un unghi de 75 de grade, are rolul principal în actul de propulsie și funcționeaza în tandem cu trei motoare electrice pentru a produce peste 550 CP.

Resursele motorului pe benzină sunt gestionate de o transmisie automată cu 9 trepte cu dublu ambreiaj, care utilizează un sistem automat de gestiune a turației la trecerea în treapta inferioară. Două motoare electrice sunt plasate în partea din față a mașinii și sunt responsabile individual de propulsia pe câte o roată motoare, în timp ce al treilea motor electric este plasat între motorul pe benzină și transmisie, oferind un plus de putere punții spate.

Toate cele patru surse de putere funcționează împreună pentru a oferi cel mai avansat sistem de tracțiune integrală disponibil la ora actuală în segmentul automobilelor de performanță, intitulat Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Configurația suspensiei este una de tip independent față/spate, fiind fabricată integral din aluminiu, iar sistemul de frânare dispune de discuri carbon-ceramice.

acura nsx 3 - floteauto
Noua Honda NSX este, din punct de vedere tehnologic, o vitrină tehnologică demnă de predecesor

Respectând tradiția predecesorului, care a fost primul model de serie din lume cu șasiu și caroserie confectionate exclusiv din aluminiu, noul NSX abordează o filozofie nouă de construcție, utilizând o combinație între aluminiu, oțel ultra-rezistent și alte materiale avansate pentru structura generală a șasiului și o podea realizată din fibră de carbon.

În același timp, NSX marchează o premieră mondială folosind o tehnologie nouă de producție a elementelor de șasiu, care combină flexibilitatea unui proces de turnare cu rezistența unui material forjat, permițând inginerilor să mențină o masă totală scăzută.

Poziționarea celor 4 motoare și strategia de scădere a masei prin folosirea materialelor și tehnicilor amintite îi oferă noului NSX cel mai jos centru de greutate din segmentul din care face parte. Această caracteristică, împreună cu livrarea imediată a puterii, grație ansamblului de propulsie hibrid, precum și motricitatea asigurată de sistemul avansat de tracțiune integrală, pun bazele unei experiențe dinamice greu de egalat. Noul NSX dispune si de un sistem dinamic integrat capabil să îi ofere șoferului patru moduri distincte de funcționare: Quiet, Sport, Sport+ și Track, cu setări specifice pentru răspunsul celor patru unități de putere, pentru transmisie, suspensie și sistemul de directie, dar și pentru efectul sonor al motorului cu aprindere internă.

“Scopul nostru final a fost de a construi un nou NSX, unul care să respecte moștenirea originalului și să ofere o nouă experiență a condusului, una în care fiecare componentă a mașinii respectă cea mai inteligentă parte a mașinii și anume șoferul” a declarat Mike Accavitti, Vice-Presedinte Senior și General Manager Acura.

Noul NSX va fi produs exclusiv la Performance Manufacturing Center în statul American Ohio și va fi comercializat pe piața europeană ca Honda NSX.

acura nsx 2 - floteauto

Adaugati comentariu