Indicatorii tehnico-economici pentru două dintre secţiunile Autostrăzii Unirii A8, finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), au fost aprobaţi în şedinţa de Guvern de luni, iar până la sfârşitul acestui an vor fi lansate în licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia lor, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pentru Secţiunea Târgu Mureş-Miercurea Nirajului (22 km) – care va tranzita judeţul Mureş – sunt alocate 3,64 miliarde de lei. Vor fi construite 16 poduri, 16 pasaje şi 4 structuri casetate, la care se adaugă un drum de legătură cu A3 (2,39 km).
Pentru Secţiunea Leghin – Târgu Neamţ (29,91 km) – ce va tranzita judeţele Neamţ şi Iaşi – suma alocată este de 2,51 miliarde de lei. Pe această secţiune vor fi construite 13 poduri, 11 pasaje şi două viaducte.
„Sunt paşi concreţi pentru construcţia A8 (Autostrada Unirii) ce va avea o lungime totală estimată de 311 km (Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni)”, a subliniat ministrul Transporturilor.
Realizarea celor două secțiuni trebuie finalizată până în decembrie 2025, pentru a nu se pierde finanțarea prin PNRR.
Traseul Autostrăzii Târgu Mureș –Târgu Neamț continuă traseul Autostrăzii Turda – Târgu Mureș (A3), în zona localității Gheorghe Doja, facilitând traficul auto pe direcția Vest-Est, între Transilvania și Moldova. Autostrada A8, cunoscută și ca Autostrada Unirii, este cuprinsă în Master Planul General de Transport al României.
Autostrada A8 va avea o lungime de 310 kilometri, la un cost estimat de 4,08 miliarde de euro. Va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3.
CITEȘTE ȘI:
Șase autostrăzi vor fi finanțate prin Programul Operaţional pentru Transport
Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 7% în primele 11 luni. Analiză APIA
Comentați?